plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۵۳۶۷
در همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی

سیدحسن خمینی: وقتی پیامبر رسالت خود را آغاز کردند بزرگترین مانع ایشان کسانی بودند که بهتر از همه تورات می خواندند

آوردن روح قانون به جامعه طوفان به پا می کند
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دومین همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی گفت: اینکه قرآن چاپ کنیم و با صدای خوش بخوانیم خوب است اما اگر بخواهد جای روح را بگیرد ممکن است به «احبار یهود» تبدیل شویم. وقتی پیامبر(ص) رسالت خود را آغاز کردند بزرگترین مانع ایشان همان کسانی بودند که بهتر از همه تورات می خواندند.
عکس از امرالله عزیزنیا
عکس از امرالله عزیزنیا
به گزارش ایصال نیوز، دومین همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام برگزار شد و از کتاب دو جلدی مجموعه مقالات دومین همایش بین المللی قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی(با رویکرد اخلاق و اجتماع) رونمایی شد.

سید حسن خمینی در این همایش گفت:

*کارکرد بزرگ امام استخراج روح قرآن است. ایشان خطیب نبود که در سخنرانی ها به آیه و روایت و شعر رجوع کند؛ حتی بر خلاف طلاب، سخنرانی خود را با خطبه شروع نمی کنند و بعد از بسم الله مستقیما سخن را آغاز می کنند.

*امام از آغاز عمر یک آیه را خواندند: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ».آیت الله شیخ حسن صانعی می گویند امام فقط همین یک آیه را بلد بودند! و در درس اخلاق هم همین یک آیه را می خواندند. معنای آیه این است که «حرکت کنید!»

*آموخته امام به ما این است که باید روح قرآن را بگیریم و آن عبارت از این است که کار برای خدا کنیم.

*مرحوم ابوی ما می گفت، امام اگر آب هم به دست بچه می داد برای خدا این کار را می کرد.

*اینکه قرآن چاپ کنیم و با صدای خوش بخوانیم خوب است اما اگر بخواهد جای روح را بگیرد ممکن است به «احبار یهود» تبدیل شویم. وقتی پیامبر(ص) رسالت خود را آغاز کردند بزرگترین مانع ایشان همان کسانی بودند که بهتر از همه تورات می خواندند.

*اما آوردن روح قانون به جامعه طوفان به پا می کند. نقش شخصیت هایی چون امام با آوردن روح این پیام های ارزشمند به جامعه نمایان می شود.

*راه تحقق این موضوع آن است که افراد ابتدا در دون خودشان به آن باورها برسند و سپس خداوند محبت آنها را در دل مردم می اندازد.

*میزان خلوص، عمل را به صورت تصاعدی در دنیا و آخرت صاحب اثر مضاعف می کند.

خبر تکمیل می شود... 
۱
مرجع : جماران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما