plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۱۵۲۷۲

نجف اشرف امروز شاهد دیدار تاریخی بزرگان جهان اسلام و مسیحیت است

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز شنبه در دومین روز از سفر تاریخی خود به عراق قرار است با مرجعیت عالیقدر شیعیان در نجف اشرف دیدار کند. این دیدار در نوع خود بی سابقه و مهم است.
نجف اشرف امروز شاهد دیدار تاریخی بزرگان جهان اسلام و مسیحیت است
به گزارش ایصال نیوز، در دومین روز از سفر تاریخی رهبر کاتولیک های جهان به عراق امروز شنبه پاپ فرانسیس، در شهر نجف اشرف با آیت الله العظمی سید علی السیستانی، مرجعیت عالقدر شیعیان دیدار خواهد کرد. این دیدار با هدف تعمیق گفتگوی برادرانه میان شخصیتهای مهم مذهبی صورت میگیرد.

این اولین بار است که در این سطح نشستی بین رئیس کلیسای کاتولیک و مرجع شیعیان عراق به عنوان دو چهره تاثیرگذار جهان برگزار می شود.

پس از این دیدار پاپ به استان ناصریه در استان ذی قار در جنوب عراق برود تا در زادگاه حضرت ابراهیم در اور در نشستی با شخصیت‌های مذهبی برجسته مذاهب گوناگون این کشور دیدار کند.

رهبر کاتولیک های جهان روز شنبه در نخستین روز سفرش از عراقی‌ها خواست تا با برادران مسیحی خود به عنوان «یک سرمایه ارزشمند» رفتار کنند.

وی همچنین تاکید کرد که خشونت، افراط گرایی و فساد کافی است و باید عدالت را برپا داشت.

رهبر کاتولیک‌های جهان ظهر جمعه به وقت محلی در میان استقبال مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق وارد پایتخت این کشور شد. پاپ قرار است در این سفر سه روزه با مسیحیان در عراق دیدار کند.

پاپ، پیشتر گفته بود می‌خواهد با افرادی دیدار کند که رنج‌های فراوانی را در سال‌های اخیر متحمل شده‌اند.

اشاره رهبر کاتولیک‌های جهان به مسیحیانی است که در زمان حکمرانی داعش بر بخش‌هایی از عراق، دشواری‌ها و مرارت‌های فراوانی را تجربه کردند. صدها نفر که برخی از آن‌ها پرچم‌های واتیکان و عراق را در دست داشتند در مسیر عبور پاپ در نزدیکی فرودگاه بغداد جمع شده بودند تا از رهبر مذهبی کاتولیک‌ها استقبال کنند.

سفر به اربیل و موصل و مناطق مسیحی نشین در استان نینوا هم بخشی از این سفر است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما