plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۱۵۲۵۲

کشته شدن ۱۱ نظامی در سقوط بالگرد نظامی ارتش ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه درباره این حادثه با وزیر دفاع گفت‌وگو کرد
در پی سقوط بالگرد نظامی در روز پنجشنبه در استان بیتلیس در شرق ترکیه ۱۱ نظامی جان خود را از دست داده و ۲ نفر دیگر مجروح شدند. رجب طیب اردوغان و مقامات دولتی امروز جمعه در آنکارا در مراسم تشییع قربانیان این حادثه شرکت کردند.
کشته شدن ۱۱ نظامی در سقوط بالگرد نظامی ارتش ترکیه
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی گفت‌وگو با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در جریان حادثه سقوط هلی‌کوپتر نظامی در استان بتلیس ترکیه قرار گرفت.

بر اساس اطلاعیه اداره اطلاع رسانی ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در جریان جزئیات حادثه سقوط بالگرد نظامی در بیتلیس قرار گرفته و عملیات امداد و نجات را از نزدیک پیگیری کرده است.

همچنین بر اساس این اطلاعیه، وی برای شهدای این حادثه طلب رحمت و به خانواده‌های ‌قربانیان و نیروهای مسلح ترکیه تسلیت گفته است.

گفتنی است وزارت دفاع ملی ترکیه عصر پنجشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که درپی سقوط یک فروند بالگرد نظامی در استان بیتلیس، 9 سرنشین کشته و 4 نفر نیز مجروح شده‌اند.

این وزارت‌خانه با اعلام اینکه یک فروند هلیکوپتر از نوع کوگار ساعت 13:55 دیروز به وقت ترکیه از بینگول برخاسته و راهی تاتوان بوده است، از قطع ارتباط با هلیکوپتر مذکور در ساعت 14:25 دقیقه پنجشنبه خبر داده است. پرسنل نظامی که در این حادثه زخمی شده‌اند به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

همچنین برخی روسای جمهور از جمله رئیس جمهور آذربایجان و سفرای مقیم ترکیه از جمله سفیر روسیه نیز این حادثه را تسلیت گفتند.

از سوی دیگر امروز جمعه مراسم تشییع پیکر این 11 نظامی ارتش ترکیه، با حضور رجب طیب اردوغان رئيس‌جمهور و تعداد زیای از مقامات دولتی در آنکارا برگزار شد.

پیکر این قربانیان که با پرچم ترکیه پوشانده شده بودند، روی دوش سربازان به مراسم آورده شده و پس اقامه نماز در مسجد احمد حمدی آنکارا، تشییع شدند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما