plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۱۵۲۴۰
در اجلاس رهبران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)

اردوغان: امیدواریم تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پایان یابد

احداث راه آهن استانبول- تهران-اسلام آباد به مرحله پایانی رسیده است
رئیس جمهور ترکیه ضمن ابراز امیدواری از پایان یافتن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران گفت که پایان تحریم‌ها به رونق اقتصادی و ثبات منطقه‌ کمک خواهد کرد.
اردوغان: امیدواریم تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پایان یابد
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در چهاردهمین اجلاس رهبران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) اظهار داشت: امیدواریم تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پایان یابد زیرا پایان تحریم‌ها به رونق اقتصادی و ثبات منطقه‌مان کمک خواهد کرد.

وی در این اجلاس مجازی با تاکید بر اینکه کشورهای بیشتری باید در سازمان همکاری اقتصادی حضور داشته باشند، گفت: به عنوان کشورهای عضو این سازمان باید حجم تجارت خود را افزایش دهیم. همچنین بهتر است توافقنامه تجاری سازمان همکاری اقتصادی که 17 سال است عملی نشده فورا به اجرا درآید.

اردوغان همچنین گفت: من همه اعضا را دعوت می‌کنم تا روابط خود را در همه زمینه‌ها با جمهوری ترک قبرس شمالی گسترش دهیم تا اجحاف و بی عدالتی‌هایی که به این کشور شده را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه احداث راه آهن استانبول- تهران-اسلام آباد به مرحله پایانی رسیده است اظهار دشت: ما همچنین پروژه «یک کمربند- یک راه» چین را مهم می‌دانیم و از این ابتکار عمل در چارچوب اصل "برد-برد "حمایت می‌کنیم.

رئيس جمهور ترکیه در رابطه با روند پاندمی نیز تاکید کرد: تنها با گسترش و تقویت همبستگی و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توانیم بر بحران پاندمی کرونا فائق آییم. ماهیت شفاف، متناسب و موقت تدابیر کرونایی، بدون شک برای تجارت‌مان مفید خواهد بود.

اردوغان در ادامه سخنانش تصریح کرد: هدف ما این است که از این پس به برقراری امنیت و استقرار در قره‌باغ کمک کرده و تخریباتی که طی سی سال اشغال در این منطقه ایجاد شده را مرمت و احیا کنیم.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما