plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۵۲۰۶

کشته شدن نظامیان مستقر در عین الاسد همزمان با کشف یک خودرو پرتابگر موشک

حملات به کاروانهای لجستیک آمریکا و ائتلاف در عراق افزایش یافت
یک کانال خبری عراقی اعلام کرد که در حمله موشکی صبح امروز (چهارشنبه) به پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب این کشور سه نظامی آمریکایی کشته شدند.همزمان نیروهای امنیتی عراق خودرو و سکوی پرتابگر موشک های شلیک شده را کشف کردند.
کشته شدن نظامیان مستقر در عین الاسد همزمان با کشف یک خودرو پرتابگر موشک
به گزارش ایصال نیوز، در پی شلیک 10موشک کاتیوشا از روی سکوی یک کامیون به داخل پایگاه نظامی عین الاسد، در صبح چهارشنبه، ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق از مرگ یک پیمانکار در اثر سکته خبر داد.

از سوی دیگر، کانال خبری عراقی صابرین نیوز خبر داده که بر اثر اصابت موشک ها به پایگاه نظامیان اشغالگر یک افسر به همراه دو سرباز آمریکایی کشته شدند.

همزمان رسانه‌های عراقی تصاویری از خودرو سوخته و سکویی را منتشر کرده‌اند که افراد ناشناس با موشک‌ های کاتیوشا از طریق آن، پایگاه عین الاسد در غرب این کشور را هدف قرار دادند.

صابرین نیوز گزارش داده که کشته شدگان با یک فروند هواپیمای متعلق به واحد ۳۸۶ به پایگاه «علی السالم» کویت منتقل و از آنجا راهی فرانکفورت آلمان شدند.

بر اساس گزارش این منبع عراقی، شماری از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله زخمی شدند که اشغالگران برای تخلیه آنان از بالگردهای اسپانیایی استفاده کردند.

نیروهای آمریکایی در پی این حمله بخش نظامی پایگاه عین الاسد را بسته و نیروهای خود را از برج مراقبت خارج کرده اند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز حمله موشکی به پایگاه نظامی عین الاسد را تایید و اعلام کرد که پایگاه نظامی عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی و عراقی صبح چهارشنبه (امروز) با ۱۰ موشک هدف قرار گرفته شد.

رسانه های خبری همچون السومریه‌نیوز، پایگاه خبری بغداد الیوم، کانال خبری صابرین نیوز و دیگر رسانه های عراقی خبر حملات راکتی امروز به پایگاه عین الاسد را پوشش دادند.

به گزارش العالم، منابع امنیتی در عراق، تا ظهر امروز- چهارشنبه- علاوه بر خبر حمله راکتی به پایگاه آمریکایی عین الاسد، از دو حمله جداگانه به کاروانهای لجستیک آمریکا و ائتلاف خبر دادند. 

بر اساس این گزارش یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان «القادسیه» در جنوب این کشور و یک کاروان دیگر ارتش آمریکا در شهر «السماوه» واقع در استان المثنی هدف قرار گرفته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما