plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۹
کد مطلب : ۱۵۱۱۴

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز یک واکسن دیگر را صادر کرد

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۵۲۴ هزار نفر گذشت
سازمان غذا و داروی آمریکا برای افزایش سرعت مقابله با کرونا، مجوز اضطراری واکسن جانسون و جانسون را صادر کرد. شمار کل مبتلایان و قربانیان ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده، علی‌رغم برنامه گسترده واکسیناسیون کرونا، همچنان در حال افزایش است.
سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز یک واکسن دیگر را صادر کرد
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از رویترز، سازمان غذا و داروی آمریکا، اف دی ای، واکسن تک دُزی «جانسون و جانسون» را برای مقابله با ویروس کرونا رسما تایید کرد. این سومین واکسن کووید-۱۹ است که در آمریکا مجوز می گیرد.

واکسن‌های مدرنا و فایزر نیازمند تزریق دو دُز هستند، درحالی که واکسن جانسون و جانسون فقط به یک بار تزریق نیاز دارد.

آزمایش‌ها نشان داده است که این واکسن در ۸۵ درصد موارد مانع بروز علائم شدید بیماری می شود. این شرکت تاکنون با عرضه ۱۰۰ میلیون دوز واکسن به دولت آمریکا موافقت کرده است.

علاوه بر انگلیس، اتحادیه اروپا و کانادا، سیستم کواکس هم سفارش خرید ۵۰۰ میلیون دُز از واکسن «جانسون اَند جانسون» را داده است.

از سوی دیگر، شمار کل مبتلایان و قربانیان ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده، علی‌رغم واکسیناسیون گسترده و طرح‌های دولت جدید این کشور برای مهار این همه‌گیری، همچنان در حال افزایش است.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع بیش از ۶۴ هزار نفر مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۱,۵۵۴ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۲۹,۲۰۲,۸۲۴ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۵۲۴,۶۶۹ تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما