plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۱۵۰۸۶

واعظی: حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال برای رفع مشکلات ضروری است

رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری پس از بازدید از فولادمبارکه اصفهان گفت: برای نجات اقتصاد باید به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کنیم زیرا پولی که برای این مهم خرج می‌شود هزینه نیست بلکه سرمایه است.
واعظی: حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال برای رفع مشکلات ضروری است
به گزارش ایصال نیوز، محمود واعظی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان افزود: همه باید تلاش کنیم تا مجموعه بزرگی که در اصفهان و کشور در راستای تولید و اشتغال خدمت می‌کند حفظ شود و به دلیل مسائل سیاسی و رقابت قربانی نشود.

وی با اشاره به وجود نیروی انسانی کارآمد در کشور اظهار کرد: بیش از آنچه انتظار داریم نیروی انسانی متخصص که می‌توانند تحولاتی در جامعه بوجود آورند در داخل کشور داریم.

واعظی تصریح کرد: در سال ۹۲ حدود ۵۵ شرکت دانش بنیان در کشور وجود داشت اما اکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که تحول بزرگی در این راستا رخ داده است.

*۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های در دست اقدام فولاد مبارکه
 حمید رضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز گفت: به تازگی هلدینگ چهارم فولاد مبارکه که مالی است تاسیس کردیم. حدود ۱۰ شرکت سبدگردان، کارگذاری، بیمه، بانک، و صرافی را تاسیس می‌کنیم، در واقع برای تعریف مالی پروژه‌های فولاد مبارکه با مشکل مواجه نیستیم.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که به تازگی با رییس جمهوری داشتیم ایشان فرمودند شرکت‌های بزرگ بین منافع ملی و شرکتی، منافع ملی را در نظر بگیرند.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای خسارات ناشی از سیل و سال جاری فولادمبارکه ۱۵۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا و خرید کالا و تجهیزات و ارسال به بیمارستان‌های شهرستان‌های استان تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه باید در کنار مردم و دولت باشیم، اظهار کرد: ۹ پروژه در شرکت فولاد مبارکه تعریف شدکه برای این پروژه‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سراسر کشور اشتغال دارند.

عظیمیان خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد مبارکه همواره برای پمپاژ امید، نشاط، توانایی و عدم نگرانی از تحریم‌ها تلاش می‌کند.

در حاشیه این بازدید با حضور رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری طرح‌های توسعه تحول دیجیتال فولاد مبارکه آغاز شد.

فولاد مبارکه، بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه و شمال آفریقاست. این شرکت با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی، بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می‌شود. مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای ۳۵ کیلومتر مربع وسعت و ۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید است.

گفتنی است، شرکت در جلسه شورای اداری استان آخرین برنامه سفر ۲ روزه واعظی به استان اصفهان است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما