plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۴۹۹۸

بررسی بیانیه مشترک ایران و آژانس در دستور کار مجلس

انتقاد شدید نمایندگان مجلس از بیانیه مشترک دولت با آژانس اتمی
مجلس شورای اسلامی درباره تفاهمات سازمان انرژی اتمی با آژانس بین المللی انرژی اتمی و نحوه بررسی بودجه ۱۴۰۰ جلسه غیرعلنی برگزار کرد.
بررسی بیانیه مشترک ایران و آژانس در دستور کار مجلس
به گزارش ایصال نیوز، مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ و همچنین تفاهمات مشترکی که شب گذشته بین سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شد، به صورت غیرعلنی تشکیل جلسه داد.

گفتنی است بلافاصله پس از جلسه غیرعلنی، مجلس در جلسه علنی موضوع تفاهمات مشترکی که شب گذشته بین سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شد را به فوریت در دستور کار امروز قرارداده و نمایندگان در این خصوص وارد بحث شدند.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته (یکشنبه) در پایان سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تهران اجرای اقدامات داوطلبانه را از روز سه شنبه متوقف می کند و دسترسی آژانس به برخی فعالیت‌ها و تجهیزات نظارتی هم برای حداقل سه ماه متوقف می شود.

براساس تفاهم ایران و آژانس، از این پس صرفاً تعهدات پادمانی ایران اجرا می شود. مطابق قانون مجلس شورای اسلامی هیچگونه دسترسی و بازرسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد.

مهلت ایران به آمریکا برای بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها روز یکشنبه ۳ اسفند‌ تمام شد و طبق اعلام دولت، از سه شنبه (۵ اسفند) پروتکل الحاقی و بازرسی سرزده بازرسان آژانس از مراکز هسته‌ای متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما