plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۴۹۷۵
در نطق پیش از دستور مجلس

قالیباف: در لایحه بودجه، متناسب با ظرفیت های دولت حداکثر اصلاحات اعمال شد

دولت یک گام بر تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با اصلاح لایحه بودجه یک گام به سمت تعامل با مجلس برداشت و مجلس نیز در این راستا چندین گام برداشت و از بخشی از راهکارها و اصلاحات مدنظر خود چشم پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم نشود.
قالیباف: در لایحه بودجه، متناسب با ظرفیت های دولت حداکثر اصلاحات اعمال شد
به گزارش ایصال نیوز از خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد مبارک ماه رجب و ولادت حضرت امام جواد (ع)، گفت: بودجه کل کشور وارث چند دهه عملکرد اقتصادی دولت هاست و بخش قابل توجهی از اشکالات ساختاری و اقتصادی کشور به علت در اولویت نبودن اصلاح ساختار بودجه است.

لایحه ارسالی دولت معیشت مردم را در معرض آسیب قرار می داد

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه بودجه سال 1400 هم طبق همین عادت دیرینه و حتی بیشتر از اشکالات ساختاری مرسوم، دارای اشکالات جدی بود و معیشت مردم را در معرض آسیب قرار می داد. کمیسیون تلفیق اصلاحات مهمی در این لایحه اعمال کرد و راه تحول بودجه به نفع مردم را به دولت نشان داد ولی در نهایت دولت مجری بودجه است و تجربه نشان داده که دولت می تواند با اجرای بد و ناقص بهترین تصمیمات هم، فرصت اصلاحات ضروری را به آسیبی علیه معیشت مردم تبدیل کند، به همین جهت نمایندگان محترم مجلس تصمیم گرفتند تا اصلاحات بودجه بر عهده دولت گذاشته شود و مسئولان اجرایی با توجه به توان و اراده فعلی دولت تغییرات لازم را در لایحه اصلاحی اعمال کنند.

دولت یک گام بر تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت/ لایحه کنونی، بودجه مطلوب مجلس نیست

وی افزود: در نتیجه این فرآیند و رایزنی های صورت گرفته، خوشبختانه دولت محترم نیز بخشی از این اصلاحات موردنظر را اعمال کرد، دولت یک گام در جهت تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت و مجلس نیز چندین گام برداشت و از بخشی از راهکارها و اصلاحات مدنظر خود چشم پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم نشود. آنچه امروز پیش روی ماست، بودجه مطلوب مجلس نیست ولی با توجه به ظرفیت های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در آن اعمال شده است.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: از اعضای کمیسیون تلفیق که در چند روز گذشته به صورت سه شیفت و حتی در روزهای تعطیل وظیفه خطیر تکمیل لایحه اصلاحی بودجه را برعهده داشته اند تشکر می کنیم، در جلسات بررسی بودجه در مجلس نمایندگان محترم در خصوص اصلاحات اعمال شده توسط دولت و تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون تلفیق با رأی خود، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهند کرد.

دولت سریعا نسبت به رفع تمامی مشکلات مردم زلزله زده دنا و سی‌سخت اقدام کنند

دکترقالیباف با اشاره به حادثه زلزله در استان کهکیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: زلزله در شهرستان های دنا و سی سخت مشکلات فراوانی برای مردم صبور این مناطق ایجاد کرده است، ضروری است دولت و دستگاه های اجرایی سریعا نسبت به رفع تمامی مشکلات مردم این مناطق به خصوص بازسازی منازل آن ها اقدام کنند. تلاش و پیگیری نمایندگان محترم و پرتلاش استان کهکیلویه و بویراحمد برای پیگیری مشکلات مردم قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است کمیسیون عمران سریعا با تشکیل کارگروه ویژه و با حضور در مناطق زلزله زده در روند رسیدگی دستگاه های اجرایی به مشکلات مردم نظارت کرده و گزارش نظارت مربوطه را جهت استحضار نمایندگان محترم و قرائت در صحن مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما