plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۴۸۴۶
در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا

استاندار تهران: هرگونه عادی انگاری شرایط را سخت‌تر می کند

بستری و فوت افراد زیر ۱۵ سال افزایش یافته است
انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه در بهمن ماه شاهد افزایش میزان مبتلایان هستیم گفت: هر گونه عادی و ساده انگاری شرایط را سخت خواهد کرد.
استاندار تهران: هرگونه عادی انگاری شرایط را سخت‌تر می کند
به گزارش ایصال نیوز، در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در بهمن ماه نسبت به ماه گذشته اوج گرفته اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های انجام شده در بهمن ماه شاهد افزایش میزان مبتلایان هستیم و هر گونه عادی و ساده انگاری شرایط را سخت خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: ۲۵ نهاد اعم از سپاه، بسیج، دادستانی و دادگستری، بازرسی کل کشور و دانشگاه های علوم پزشکی در ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران فعالیت دارند و با همه پیچیدگی هایی که این استان دارد با داشتن ۹ میلیون جمعیت ثابت، سه و نیم میلیون جمعیت شناور و همچنین یک و نیم میلیون نفر جمعیت اتباع اقدامات خیلی مناسبی در طرح شهید سلیمانی انجام شد.
 
استاندار تهران با هشدار به شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان تهران عنوان کرد: هفت نفر در این استان به این ویروس جهش یافته و خطرناک مبتلا شده اند به همین منظور باید مراقبت بیشتری در زمینه شناسایی و قرنطینه انجام شود.
 
محسنی بندپی گفت: قرنطینه در فرودگاه های شهر تهران در حال انجام است و با تلاش های شبانه روزی تلاش داریم این ویروس جهش یافته در استان تهران وسعت پیدا نکند و همچنین در منطقه آبیک قزوین که در همسایگی استان تهران است این ویروس شیوع یافته است که باید مراقبت کنیم.
 
وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانه شهر تهران و یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه در شهرستان های استان تهران انجام شده است، افزود:‌ واکسن کرونا بر اساس دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا باید استفاده شود که کادر درمان و افراد دارای بیماری زمینه ای در اولویت هستند.
 
رعایت ۷۴ درصدی فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران؛ پس از شناسایی مبتلایان، قرنطینه نقطه کلیدی است
 
استاندار تهران با اشاره به میزان کشندگی و شیوع ویروس جهش یافته، بر رعایت و اهمیت فاصله گذاری های اجتماعی تاکید کرد.
 
وی اظهار داشت: در حال حاظر ویروس جهش یافته کرونایی بدون شک ویروس وارداتی و در حال چرخش در کشور علاوه بر تهران در  قزوین و برخی شهرهای دیگر است، اما اتکا فقط به مواردی که از خارج وارد کشور می‌شوند ما را از اهداف خود نسبت به شناسایی کل چرخش این ویروس دور می‌کند.
 
وی سپس افزود: باید شناسایی مبتلایان، قرنطینه و ایزوله کردن افرادی که مبتلا به ویروس جهش یافته و ویروس قدیمی هستند تسریع شود؛ پس از شناسایی بیمار، قرنطینه کردن فرد نقطه کلیدی است.
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: تیم نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری های اجتماعی و استفاده از ماسک مکلف شده است که نسبت به تشدید و تقویت نظارت ها اقدام کنند؛ امروزه نقطه قوت ما همکاری شهروندان، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است که کشور ایران را به عنوان یکی از موفق‌ترین کشور ها در زمینه کنترل این بیماری کرده و این همکاری باید مستمر باشد.
 
محسنی بندپی عنوان کرد: رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در سطح مترو، اتوبوس و غیره بسیار حائز اهمیت است؛ در جشنواره فیلم فجر باتوجه به اینکه پروتکل های بهداشتی در این مراسم به خوبی رعایت نمی‌شد، قرار شد جشنواره موسیقی فجر مجازی برگزار شود.
 
وی سپس گفت: ویروس جهش یافته شیوع و انتقالش سریع تر با کشندگی بیشتر است و طبق گزارش اعلام شده میزان بستری و فوت افراد زیر ۱۵ سال نسبت به قبل افزایش یافته است؛ در حال حاضر میزان رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در استان تهران ۷۴.۵ درصد است که باید با دقت و مراقبت بیشتر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما