plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۱۴۷۸۳

آتش سوزی بزرگ در گمرک اسلام قلعه هرات واقع در مرز ایران و افغانستان

درخواست کمک افغانستان از ایران و کشورهای منطقه برای اطفای حریق
استاندار هرات افغانستان اعلام کرد که آتش سوزی بزرگ در گمرک اسلام قلعه نزدیک مرز جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات این کشور صورت گرفته است و مقامات افغانستان از ایران، ناتو و دیگر کشور‌های منطقه برای مهار آتش در خواست کمک کرده‌ است
آتش سوزی بزرگ در گمرک اسلام قلعه هرات واقع در مرز ایران و افغانستان
به گزارش ایصال نیوز، «سیدوحید قتالی» امروز شنبه به خبرنگاران در هرات گفت که تلاش ها برای مهار آتش سوزی و خارج کردن خودروها از محل ادامه دارد و تیم‌های نجات به محل حادثه اعزام شده اند.

شاهدان عینی اعلام کردند که شعله های آتش به شدت زبانه می کشد و احتمال دارد ده ها تانکر نفت‌کش طعمه حریق شده باشد. اما برخی دیگر هم گفته اند احتمال دارد که به تانکرهای نفت و گاز حمله صورت گرفته باشد.

منابع خبری اعلام کردند، از تیم های آتش نشانی در نزدیکی مرز هرات درخواست کمک صورت خواهد گرفت تا برای مهار آتش با آتش نشانان افغان در اسلام قلعه همکاری کنند.

این در حالی است که والی هرات اعلام کرده است آتش در گمرک اسلام قلعه بدون حمایت آتش نشانی هوایی مهار نخواهد شد.

وحید قتالی والی هرات می‌گوید که در تلاش است تا از طریق حمایت هوایی آتش نشانی، با کمک کشور ایران آتش را مهار کنند. به گزارش رسانه های افغانستان، در پی وقوع آتش سوزی در اسلام قلعه ستاد مدیریت بحران استان خراسان رضوی در ایران تشکیل جلسه داد.

استاندار خراسان رضوی در پی تماس امروز والی هرات افغانستان مبنی بر درخواست کمکهای امدادی برای مقابله با خسارات انفجار در گمرک مرزی اسلام‌قلعه، با برپایی نشست ستاد استانی بحران دستورات لازم را برای اجابت درخواست آن مقام مسوول در کشور همسایه صادر کرد.

بر پایه این گزارش، همه نیروهای خدمات‌رسان (آتش‌نشانی، ارتش و نیروهای مسلح ایران ) مستقر در مرز برای خاموش کردن آتش در حال کمک هستند. همچنین شبکه تلویزیونی آریانا نیوز افغانستان مدعی شد که شرکت ملی برق یا برشنا می‌گوید، برق صادراتی ایران به هرات در پی آتش‌سوزی گسترده در گمرک اسلام قلعه قطع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با تشریح اقدامات ایران برای مقابله با آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه افغانستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب‌دیدگان و مجروحان احتمالی حادثه، تدابیری اتخاذ کرده است و تماس میان مقام‌های ذیربط دو کشور در این ارتباط در جریان است.

تاکنون از تلفات احتمالی و خسارات این آتش سوزی گزارشی اعلام نشده است. گمرک اسلام قلعه در ۱۲۰ کیلومتری مرز ایران قرار دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما