plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۴۷۷۰
در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

روحانی: مسئولان ذیربط با دقت و حساسیت بیشتری، مانع از ورود ویروس های جهش یافته به کشور شوند

برای جلوگیری از خیز چهارم بیماری، دست به دست هم دهیم
رئیس جمهور مراعات تمام دستورالعمل های بهداشتی را تنها راه رسیدن به مرحله عبور از بیماری کرونا دانست و همزمان از مسئولان ذیربط خواست با دقت و حساسیت بیشتری، مانع از ورود ویروس های جهش یافته به کشور شوند.
روحانی: مسئولان ذیربط با دقت و حساسیت بیشتری، مانع از ورود ویروس های جهش یافته به کشور شوند
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی  روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراقبت نسبت به وروی ها از خارج بویژه از کشورهایی که با ویروس جهش یافته مواجه اند، باید با دقت بیشتری انجام گیرد و مراحل تست و قرنطینه مسافران در چارچوب پروتکل های ابلاغی، با حساسیت رعایت شود.

رئیس جمهور همچنین شناسایی زودهنگام مبتلایان به ویروس جهش یافته را ضروری خواند و گفت که  باید همه برای جلوگیری از خیز چهارم بیماری، دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم خیز احتمالی این بیماری به سلامتی و معیشت مردم باتوجه به نزدیک شدن به ایام سال نو، آسیب بزند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه گیری کرونا  به عنوان یک مصیبت بزرگ و بی سابقه قرن مشکلات زیادی برای جهان ایجاد کرده است، افزود: طی یکسال گذشته ده‌ها میلیون نفر گرفتار این بیماری شدند و صدها هزار نفر جان باختند و این ویروس هر روز  به شکل و جهش های جدیدی ظاهر می‌شود.

دکتر روحانی با اشاره به تلاش های انجام شده در جهان برای ساخت داروی مناسب برای درمان این بیماری، گفت: برغم قیمت های گزاف برای برخی از داروهایی که گفته شده در درمان این بیماری موثر هستند، هنوز هیچ داروی قطعی و اثرگذار برای درمان این بیماری معرفی نشده است.

رئیس جمهور همچنین به واکسن های ساخته شده برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در جهان اشاره کرد و افزود: در مورد واکسن های ساخته شده نیز اینکه کدام واکسن کاملاً مؤثرتر است، هنوز کامل روشن نیست و اینکه آیا این واکسن‌ها در برابر جهش‌های جدید این بیماری نیز موثر خواهد بود، مشخص نیست.

دکتر روحانی با اشاره به آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ایران از روز 21 بهمن ماه تاکید کرد: واکسیناسیون در کشور به ترتیب اولویتی که در ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده، اجرا و عمل خواهد شد.

رئیس جمهور در عین حال راه اصلی مقابله با کرونا تا رسیدن به درمان قطعی این بیماری را همچنان رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، عنوان کرد و افزود: برغم انجام واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمع های غیرضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان یک ضرورت است و باید مراقب باشیم سبک جدید زندگی که در پیش گرفته ایم، دوباره به حالت قبل بازنگردد.

دکتر روحانی تغییر وضعیت برخی از شهرهای کشور از نارنجی به قرمز طی هفته اخیر را اعلام خطر برای همه دانست و گفت: معنی این وضعیت حرکت به سمت موج چهارم کرونا است و به همین خاطر برای اینکه عید خوبی داشته باشیم، همه ما باید برای جلوگیری از خیز چهارم در ماه پایانی سال دست به دست هم دهیم.

 رئیس جمهور در پایان با اشاره به برگزاری جشن ها و مراسم شادی در اعیاد و مناسبت های پیش رو، گفت: همه باید مراقبت کنیم که خدای ناکرده مجالس جشن و شادی به مجالس عزا تبدیل نشود.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما