plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۴۷۶۵

زلزله هند، پاکستان و تاجیکستان را لرزاند

چندین زمین لرزه متوالی و باقدرت بالای 6 ریشتر دیشب هند، پاکستان و تاجیکستان را لرزاند.
زلزله هند، پاکستان و تاجیکستان را لرزاند
به گزارش ایصال نیوز، مرکز ملی زلزله نگاری هند جمعه شب اعلام کرد که زلزله‌ای به قدرت ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دهلی نو، جامو و کشمیر، پنجاب و سایر مناطق شمالی این کشور را به لرزه درآورد.

مرکز ملی زلزله نگاری هند اعلام کرد این زلزله در ساعت ۱۰.۳۴ دقیقه (به وقت محلی) جمعه شب و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. مرکز این زلزله شهر امریتسار در ایالت پنجاب هند اعلام شده است.

به گزارش رسانه‌های هند این زلزله باعث شد تا هزاران نفر در دهلی نو پایتخت هند و سایر شهرهای شمالی این کشور سراسیمه از خانه‌های خود خارج شده و در خیابان‌ها حضور یابند.

همچنین زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴۔۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) جمعه شب شهرهای مختلف پاکستان از جمله "اسلام‌آباد" پایتخت این کشور را به شدت لرزاند.

شبکه‌های خبری پاکستان لحظاتی پیش با اعلام زمین لرزه شدید در مناطق مختلف این کشور، گزارش دادند که زلزله باعث رعب و وحشت مردم شد. گزارش ها حاکی است این زمین لرزه در مناطق وسیعی در شرق و شمال غرب کشور از جمله "اسلام‌آباد، لاهور، راولپندی، مالاکند، پیشاور، مردان، سوات و مینگوره" کاملا احساس شد. تاکنون گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه اعلام نشده است.

شبکه دولتی پاکستان (پی تی وی) به نقل از سازمان لرزه نگاری و زمین شناسی این کشور اعلام کرد که کانون این زلزله در عمق ۸۰ کیلومتری واقع در بخش‌هایی از تاجیکستان ثبت شده است.

زمین لرزه‌ای هم با قدرت ۶.۲ ریشتر جمعه شب مرز تاجیکستان و استان سین‌کیانگ چین را لرزاند.

به گزارش رویترز، مرکز تحقیقات علوم زمین شناسی آلمان اعلام کرد که این زلزله در عمق ۸۶ کیلومتری زمین رخ داد. تکانه‌های این زلزله همچین در افغانستان، شمال هند از جمله دهلی نو و پاکستان نیز احساس شد.

هنوز گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی منتشر نشده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما