plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۱۴۵۹۷

وزیر علوم: نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه ها همچنان مجازی است

وزیر علوم فعلاً برای نیم سال بعد پیش‌بینی آموزش مجازی را داریم، اما هر زمان که ستاد کرونا اجازه بدهد، می‌توانیم آموزش حضوری را آغاز کنیم. پژوهشگران کشورمان از لحاظ تولیدات علمی توانسته اند رتبه ۱۵ جهان را کسب کنند.
وزیر علوم: نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه ها همچنان مجازی است
به گزارش ایصال نیوز، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: در یک سال گذشته با با وجود اینکه در خصوص شیوع ویروس کرونا اتفاقات زیادی رخ داده است، اما نکته مثبت این موضوع این است که با وجود نقد‌ها ما توانستیم در بحث آموزش مجازی عملکرد خوبی داشته باشیم.

غلامی افزود: البته در بحث ارزیابی نیز به رغم این که یک سری اتفاقاتی در خصوص کمک رسانی دانشجویان به یکدیگر رخ داده است، اما اکثر دانشجویان ما دنبال تحصیل و آموزش هستند و فعلاً برای نیم سال بعد پیش‌بینی آموزش مجازی را داریم، اما هر زمان که ستاد کرونا اجازه بدهد، می‌توانیم آموزش حضوری را آغاز کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص سرنوشت کنکور گفت: کنکور در سال ۱۴۰۰ مانند سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود البته شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور سه سال بر روی یک مدل جدید برای نحوه برگزاری کنکور تلاش کردند که قرار است یک مدل ترکیبی در خصوص آزمون کنکور شکل بگیرد، اما این در حد پیشنهاد است و در سال ۱۴۰۱ به صورت یک مدل اجرا شود.

وی با بیان این که هم اکنون سه و نیم میلیون جمعیت دانشجوی ایرانی نیز در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند، افزود: پژوهشگران کشورمان از لحاظ تولیدات علمی توانسته اند رتبه ۱۵ جهان را کسب کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درخصوص سند جامع علمی کشور گفت: یکی از محور‌های حرکت بر مبنای سند جامع علمی کشور است و ما در همین راستا قوانینی را تعیین کردیم. توسعه علمی، جایگاه علمی کشور در منطقه و جهان از جمله مباحثی بود که بر اساس سند جامع علمی کشور توانسته ایم فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم، البته در بحث شاخص، شاخص تعداد اعضای هیئت علمی مشخص شد، شاخص مراکز پژوهش و فناوری پارک‌های علم و فناوری تعیین شد و در بحث پذیرش دانشجویان غیر ایرانی نیز توانستیم شاخص‌ها را تا حدودی تعیین کنیم.

وی در خصوص رشته‌های علوم انسانی و دغدغه مقام معظم رهبری نیز خاطرنشان کرد: در بحث علوم انسانی مباحث گسترده وجود دارد، چون علوم انسانی منطبق با باور‌ها و اعتقادات‌های ما است باید با یک رویکرد گسترده‌تر و حساسیت بالاتری شکل بگیرد. در شورای تحول علوم انسانی سرفصل دروس علوم انسانی مورد بررسی قرار گرفت و این کار ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما