plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۱۴۵۷۳

سامانه‌ کتاب‌های الکترونیکی و تعاملی رشد رونمایی شد

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در اقدامی منحصر به فرد و در راستای اجرای اقدامات تحولی، از سامانه کتاب‌های الکترونیکی و تعاملی در بستر شبکه رشد رونمایی کرد.
سامانه‌ کتاب‌های الکترونیکی و تعاملی رشد رونمایی شد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، این سازمان در راستای اجرایی کردن طرح‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش و در ادامه اجرای طرح بازمهندسی شبکه ملی مدارس ایران (رشد)، سرویس کتاب‌های الکترونیکی تعاملی در بستر شبکه رشد را طراحی و پیاده سازی کرد که مراسم رونمایی از آن امروز دوشنبه به‌صورت مجازی برگزار شد.

در فاز اول پیاده سازی این سرویس، ۲۰۳ عنوان کتاب درسی مربوط به دوره‌ها و پایه‌های مختلف (تمام کتاب‌های دوره‌ی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم نظری) آماده‌سازی و در این سرویس قرار گرفته‌اند.

نشانی دسترسی به این سامانه Roshd.ir بخش سرویس‌ها و کتاب‌های الکترونیکی Book.roshd.ir است. دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی؛ معلمان و کارشناسان آموزشی و والدین، مخاطبان سرویس کتاب‌های الکترونیکی تعاملی هستند.

ایجاد امکان ثبت نام برای تمامی دانش‌آموزان و معلمان در این سرویس و دسترسی آسان آنان به کتاب‌های درسی پایه و دوره تحصیلی مورد نظر با توجه به نقش (دانش‌آموز و معلم) و جنسیت (دختر و پسر)، دسترسی به کتاب‌های راهنمای معلم و محتواهای افزوده ویژه معلمان، دسترسی به کتاب‌های ویژه دختران در برخی از رشته‌ها فقط به دانش‌آموزان دختر، افزوده شدن محتواهای چند رسانه‌ای از جمله فیلم‌های آموزشی و تربیتی، از جمله خدمات ارائه شده در این سرویس است.

فایل‌های صوتی، پویانمایی و فعالیت‌های تعاملی تکمیلی به‌منظور غنا بخشیدن به محتوای کتاب‌های درسی، امکان دسترسی آسان و سریع به بخش‌های مختلف کتاب‌های درسی از طریق درخت دانش و ساختار موزاییکی، امکان ورق زدن، نشانه‌گذاری صفحات، مارک‌دار کردن موضوعات مهم، نوشتن یادداشت‌های تکمیلی و چاپ صفحات مورد نظر توسط کاربر و ذخیره شدن در پروفایل شخصی کاربر و دسترسی سریع به محتواهای چند رسانه‌ای اضافه شده به کتاب‌های درسی در قالب‌های مورد نظر، برخی دیگر از خدمات این سرویس است.

شایان ذکر است، حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان، محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی، علی محبی معاون برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری، مدیران شرکت دانش بنیان «مهندسی ایده بنیان ویرا» به عنوان مجری طرح از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و تعدادی از مدیران سازمان پژوهش در این مراسم حضور داشتند و به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما