plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۱۴۵۶۰

ارتش میانمار با کودتا رهبران این کشور را بازداشت کرد

حزب حاکم از سوی ارتش متهم به تقلب در انتخابات شد
سخنگوی حزب حاکم «اتحاد ملی دموکراسی» در میانمار اعلام کرد که ارتش، آنگ سان سوچی رهبر این کشور و سایر اعضای ارشد این حزب را بامداد دوشنبه بازداشت کرد. آمریکا خواستار آزادی فوری سان سوچی شد.
ارتش میانمار با کودتا رهبران این کشور را بازداشت کرد
به گزارش ایصال نیوز، بامداد امروز دوشنبه، رویترز در خبری فوری به نقل از «میو انیونت»سخنگوی حزب حاکم اعلام کرد که «وین مینت» رئیس جمهوری و سایر رهبران کشور میانمار بازداشت شدند. میو انیونت تاکید کرد: از مردم می خواهم که عجولانه به این موضوع واکنش نشان ندهند و بر اساس قانون عمل کنند.

به نوشته رویترز، امکان برقراری ارتباط تلفنی در ساعات اولیه روز دوشنبه در پایتخت میانمار وجود نداشت.

بازداشت رهبران میانمار در حالی است که ارتش این کشور درخواست انجام تحقیقات درباره احتمال تقلب در انتخابات ماه نوامبر را مطرح کرد.

حزب اتحاد ملی دموکراسی در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر به پیروزی رسید اما نحوه برگزاری انتخابات در مناطقی که محل نزاع و درگیری است مورد انتقاد شدید گروه های حقوق بشری قرار گرفت.

گروه های اپوزیسیون که به ارتش نزدیک هستند، مدعی شده اند که تخلفات گسترده ای در انتخابات رخ داده است.

«مینت آونگ هلاینگ» رئیس ارتش میانمار نیز گفته بود که برگزاری انتخابات «غیرعادلانه و غیرصادقانه» بوده است. این موضوع موجب شد تا احتمال وقوق کودتا در میانمار قدرت بگیرد.

اسکای نیوز نیز گزارش داد پس از باداشت رهبران حزب حاکم میانمار توسط ارتش، آمریکا خواستار آزادی فوری سان سوچی و دیگر مقامات حزب حاکم میانمار شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما