plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۱۴۳۸۸

وزیر دفاع دولت بایدن از سنای آمریکا رای اعتماد گرفت

گزینه پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای وزارت دفاع این کشور، توانست بیشترین رای اعتماد مجلس سنا را کسب کند. آستین اولین آمریکایی آفریقایی‌تبار خواهد بود که وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» را در دست گرفته است.
وزیر دفاع دولت بایدن از سنای آمریکا رای اعتماد گرفت
به گزارش ایصال نیوز، کنگره آمریکا روز گذشته به معافیت استفاده از ژنرال بازنشسته به عنوان یک فرد غیرنظامی بر مسند وزارت دفاع موافقت کرد و مجلس سنا روز جمعه، انتخاب لوید آستین را تأیید و راهی کابینه جو بایدن کرد.

سنای آمریکا که ۱۰۰ عضو دارد، به وزیر دفاع پیشنهادی بایدن ۹۳ رای مثبت و ۲ رای منفی داد که نشان دهنده حمایت قوی دو حزبی از این وزیر دولت بایدن است.
لوید جیمز آستین ۶۷ ساله، ژنرال چهار ستاره بازنشسته نیروی زمینی آمریکا است که از سال ۲۰۱۶ بازنشسته شده است.

او دوازدهمین فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی ایالات متحده (بود. معاون رئیس ستاد نیروی زمینی آمریکا، فرمانده نیروهای ایالات متحده – عراق در عملیات موسوم به طلوع جدید و معاون رئیس ستاد ارتش ایالات متحده، دیگر مسئولیت‌های آستین بوده است.

وزیر دفاع جدید آمریکا در نخستین واکنش خود پس از این رای اعتماد گفت:خدمت به عنوان بیست و هشتمین وزیر دفاع کشورمان یک افتخار و امتیاز است و من مخصوصا افتخار می‌کنم که نخستین آمریکایی آفریقایی تبار هستم که این سمت را به عهده دارد. بیایید کار کنیم.

ژنرال آستین در نخستین بیانیه‌ای که به عنوان وزیر دفاع خطاب به کارکنان پنتاگون صادر کرد، گفت: روش من این است که به عنوان وظیفه خود، شما را در انجام کارهایتان موثرتر سازم. این بدان معناست که شما از ابزار، فناوری، سلاح و آموزش برای بازدارندگی و شکست دشمنان ما اطمینان یابید.

گفتنی است؛ آستین فارغ‌التحصیل وست پوینت است و پیش از این، ریاست سه فرماندهی هوابرد ارتش و فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق را بر عهده داشته و معاون ستاد ارتش و فرمانده سنتکام نیز بوده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما