plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
کد مطلب : ۱۴۳۶۹
کمتر از 8 ساعت پس از انفجار تروریستی بغداد

مصطفی الکاظمی تغییرات مهمی در دستگاه امنیتی عراق ایجاد کرد

داعش مسئولیت عملیات تروریستی در بغداد را به عهده گرفت
مصطفی‌الکاظمی فرمانده کل قوا و نخست‌وزیر عراق به دنبال انفجارهای دیروز بغداد، شماری از فرماندهان را برکنار و تأکید کرد که با پاسخی سخت و ویرانگر، انتقام خون عراقی‌ها را خواهد گرفت. داعش رسماً مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفت.
مصطفی الکاظمی تغییرات مهمی در دستگاه امنیتی عراق ایجاد کرد
به گزارش ایصال نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق همزمان با تغییر در پست‌های امنیتی بعد از انفجارهای خونین بغداد به مسببان این انفجارها هشدار داد. او بامداد جمعه گفت: «پاسخ ما به کسانی که خون پاک عراقی‌ها را ریخته‌اند، سخت و ویرانگر خواهد بود».

در جریان دو انفجار دیروز (پنجشنبه) در شهر بغداد، ۳۲ نفر از شهروندان کشته و ۱۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. دو فرد انتحاری از تروریست های داعش بودند که خود را در میان کسبه بازار محلی منفجر کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق دیروز بلافاصله پس از انفجارهای بغداد، در نشست فوق‌العاده با حضور فرماندهان دستگاه‌های امنیتی شرکت کرد و به عنوان فرمانده کل قوا، در واکنش به این حادثه امنیتی شماری از مقامات نظامی و امنیتی را از پست‌های خود برکنار کرد.

رسانه‌های عراقی از این تغییرات و عزل و نصب‌های مصطفی الکاظمی به «تغییرات بزرگ در دستگاه‌های امنیتی» یاد می‌کنند.

نخست وزیر عراق در حکمی سرلشکر «عامر صدام»، معاون وزیر کشور در امور اطلاعاتی را برکنار و به جای او سرلشکر «احمد ابو رغیف» را منصوب کرد.

او همچنین در حکمی دیگر، «عبدالکریم عبدالفاضل»، مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور را برکنار و جانشین رئیس دستگاه امنیت ملی را مأمور رسیدگی به اداره «خلیة الصقور» (نیروهای ویژه ضد تروریسم» کرد و این اداره را زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسح برد که کاظمی خود سمت فرمانده کل است.

به گزارش بغداد الیوم به نقل از «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای عراق، نخست وزیر عراق همچنین فرمانده پلیس فدرال عراق را از سمت خود برکنار و «رائد شاکر جودت» را به عنوان این سمت تعیین کرد.

مصطفی الکاظمی که خود پیشتر رئیس اطلاعات عراق بود، «باسم مجید»، فرمانده بخش اطلاعات و امنیت عملیات بغداد را از سمت خود برکنار کرده است.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای رسما مسئولیت دو عملیات انتحاری دیروز بغداد را بر عهده گرفت. در این بیانیه داعش آمده که «ابو یوسف الانصاری» (اولین عامل انتحاری) خود را در جمع حاضرین در منطقه «ساحه الطیران» واقع در مرکز بغداد قرار داده و سپس با کمربندی انفجاری خود را منفجر کرد.

داعش افزود: پس از آن، «محمد عارف المهاجر» (دومین عامل انتحاری) خود را در محل تجمع کسانی که به دلیل وقوع انفجار اول جمع شده بودند، منفجر کرد.

انفجارهای تروریستی دیروز بغداد با توجه به حجم تلفات و زخمی‌ها طی سه سال گذشته که خلافت خودخوانده داعش در این کشور برچیده شده، بی‌سابقه است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما