plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۴۰۰۲

واکنش العبادی به رأی ممتنع عراق به قطعنامه ضد ایرانی

نخست‌وزیر اسبق عراق در توییتی از رأی ممتنع دولت عراق به طرح ضد ایرانی آمریکا در سازمان ملل انتقاد کرد و گفت که بی‌طرفی در چنین مسائلی، محلی از اعراب ندارد.
واکنش العبادی به رأی ممتنع عراق به قطعنامه ضد ایرانی
به گزارش ایصال نیوز،«حیدر العبادی»، نخست‌وزیر اسبق عراق از رأی ممتنع دولت این کشور به قطنامه ضد ایرانی آمریکا انتقاد کرد.

العبادی در حساب توییتری خود نوشت: «اینکه عراق به اعمال تحریم‌ها علیه ایران رأی ممتنع بدهد، به ظاهر، تلاش برای دور کردن عراق از درگیری‌ بین محورها (محور ایران و محور آمریکا) است ولی بی‌طرفی در قبال حقوق عادلانه ملت‌ها معنایی ندارد و ما باید برای تحقق صلح از حق حمایت‌ کنیم. ما تلاش می‌کنیم که عراق مرکز باشد نه تابع [کسی] و خواهان بی‌طرفی عراق در درگیری‌ محورها هستیم و در همان حین از مسائل [برحق] ملت‌های منطقه نیز حمایت می‌‌کنیم».

دو روز پیش، تلاش آمریکا برای گنجاندن طرح تشکیل کمیته تحریم‌های ایران در برنامه بودجه سال آینده سازمان ملل با شکست مواجه شد که با مخالفت ۱۱۰ کشور، رد شد و تنها ۱۰ کشور از پیشنهادات آمریکا حمایت کردند و ۳۲ کشور نیز به آن رأی ممتنع دادند که عراق یکی از این ۳۲ کشور بود.

پیش از این نیز تلاش‌های ضد ایرانی آمریکا در سازمان ملل دو بار با شکست مواجه شدند. آمریکا ابتدا ۲۵ مرداد امسال قطعنامه‌ای را به رأی گذاشت که خواستار جلوگیری از انقضای این محدودیت‌ها علیه ایران بود. این قطعنامه ۱۱ رأی ممتنع، دو رأی موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و دو رأی مخالف (روسیه و چین) رد شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما