plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۱۳۹۵۵

آمریکا در بغداد سامانه پدافندی جدیدی را فعال کرد

افزایش تحرکات نظامی آمریکا
یک رسانه عراقی نوشت؛ ارتش آمریکا سامانه پدافندی جدیدی در پایگاه نظامی خود در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد را فعال سازی کرد. تشدید تحرکات نظامی آمریکا در عراق، احتمالا برای تامین امنیت حضور احتمالی یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی به مناسبت سال نو میلادی در پایگاه اربیل یا عین الاسد است.
آمریکا در بغداد سامانه پدافندی جدیدی را فعال کرد
به گزارش ایصال نیوز، پایگاه خبری «شفق نیوز» عصر پنجشنبه به نقل از یک منبع امنیتی بدون ذکر نام نوشت: سامانه پدافندی جدید از نوع C-RAM امروز در پایگاه ویکتوری آمریکا (در نزدیک فرودگاه بغداد) فعال سازی شد و این سامانه مانند سامانه مستقر در سفارت آمریکا است که در منطقه «سبز» در مرکز بغداد واقع است.

به گفته کارشناسان نظامی، سامانه «C-RAM» برای مقابله با گلوله‌های خمپاره و راکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است. آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی از جمله «پاتریوت و C-RAM» را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

نیروهای آمریکایی از شنبه گذشته درحال تحرکات و (ایجاد) استحکامات در پایگاه الحریر هستند. به گزارش پایگاه خبری المعلومه عراق، همچنین کنسولگری آمریکا در ناحیه «عینکاوه» شهر اربیل نیز استحکاماتی را همراه با استقرار جدید (نیروها) برای حفاظت و پست های امنیتی در مسیر منتهی به کنسولگری در نظر گرفته است.

از سوی دیگر، العالم از تحرکات گسترده شناسایی هوایی آمریکا در امروز پنجشنبه خبر داد.

یک منبع امنیتی عراق پنج‌شنبه گفت که هواپیماهای «B 1» آمریکا به همراه چند پهپاد به صورت گسترده بر فراز القائم واقع در غرب الأنبار تا عمق سوریه به پرواز درآمدند. این منبع در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» افزود که هنوز علت پرواز این جنگنده‌های آمریکایی بر فراز این مناطق که تحت سیطره نیروهای امنیتی عراق قرار دارد، مشخص نیست.

به گفته این منبع، فرماندهی امنیتی مستقر در بخش غربی استان الأنبار نیز اطلاعی از این تحرکات نیروی هوایی آمریکا ندارد. او افزود که جنگنده‌های آمریکایی در حال اجرای عملیات شناسایی در شهرهای الأنبار هستند و هنوز انگیزه‌های واقعی نیروهای آمریکایی از این پروازها مشخص نیست.

گفتنی است، این حتمال وجود دارد که تحرکات گسترده ارتش آمریکا برای تامین امنیت حضور احتمالی ترامپ یا یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی به مناسبت تحویل سال نو میلادی(امشب) در پایگاه اربیل یا عین الاسد باشد. 

حضور مقامات آمریکایی در سال نو، جهت حضور میان نظامیان آمریکایی در سالهای گذشته رخ داده و اقدامی معمول بوده است.

انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما