plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۳۸۲۹
در پیامی به مناسبت کریسمس

تدروس آدهانوم: فداکاری‌های سال ۲۰۲۰ را بر باد ندهیم

تا واکسینه شدن جهان زمان زیادی باقی ست
رئیس سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت فرا رسیدن کریسمس ضمن دعوت از شهروندان کلیه کشورها به تداوم رعایت اصول مراقبتی در دوره همه‌گیری بیماری کووید۱۹ نسبت به هدررفتن فداکاری‌های انجام شده هشدار داد.
تدروس آدهانوم: فداکاری‌های سال ۲۰۲۰ را بر باد ندهیم
به گزارش ایصال نیوز، تدروس آدهانوم شامگاه پنجشنبه، در شبی که مسیحیان و اغلب شهروندان کشورهای غربی طبق سنت هرساله فرا رسیدن کریسمس را جشن می‌گیرند با انتشار پیامی ویدویویی از مخاطبان خود در تعطیلات پیش رو به توصیه‌های بهداشتی مسئولان کشورهای خود عمل کنند.

وی در این خصوص تاکید کرد «فداکاری‌هایی که در طول سال ۲۰۲۰ برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا و مقابله با همه‌گیری بیماری کووید۱۹ انجام شده، نباید در ایام جشن‌ها و تعطیلات به هدر برود.»

آدهانوم در ادامه یادآور شد که در دوره همه‌گیری بیماری میلیون‌ها نفر [اشاره به پزشکان،‌ پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها] با دوری از عزیزانشان در روزهای جشن نظیر کریسمس به شکلی دلسوزانه «فداکاری‌های» کرده‌ و عده‌ای دیگر نیز [خانواده‌های آنها] بدون حضور عزیزان خود دور سفره‌های جشن نشسته‌اند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: «با پایان یافتن سال ۲۰۲۰ همه‌گیری تاریخی ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ باز هم سبب می‌شود که بسیاری از ما نتوانیم تعطیلات را آنگونه که دوست داریم، جشن بگیریم.»

وی تاکید کرد که در مقابل صدها میلیون انسان امروز با پرهیز از ملحق شدن به جمع‌های خانوادگی با هدف پیشگیری از خطر انتقال ویروس به گونه‌ای دلسوزانه در حال فداکاری و از خود گذشتگی هستند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در عین حال یادآور شد که برغم همه فداکاری‌ها و نیز قربانیانی که همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در جهان به جا گذاشته بایست همچنان به آینده خوشبین و امیدوار بود.

وی به ساخت و توزیع واکسن‌های کرونا اشاره کرد و گفت این اقدامی است که راه حل خروح از بحران و فاجعه کنونی را هموار می‌کند اما برای آنکه همه شهروندان در جهان واکسینه شوند به زمان نیاز خواهد بود.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۶۱ پروژه تولید واکسن وارد مرحله آزمایش بالینی به روی انسان شده‌‌اند که شانزده مورد از آنها مراحل نهایی را طی می‌کنند.
بر اساس این گزارش ۱۷۲ پروژه دیگر در لابراتوارهای مختلف سراسر جهان مراحل ساخت واکسن کرونا را طی می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ از اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ تاکنون دست کم جان یک میلیون و هشتصد هزار نفر را در کشورهای مختلف جهان گرفته و بیش از ۸۰ میلیون نفر را نیز مبتلا کرده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما