plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۷
کد مطلب : ۱۳۷۲۸

حمله راکتی به منطقه سبز بغداد

منابع امنیتی عراق خبر دادند سفارت آمریکا و مناطق مسکونی واقع در منطقه سبز بغداد شامگاه یکشنبه با چندین راکت هدف گرفته شد. حمله از اردوگاه الرشید بوده است.
حمله راکتی به منطقه سبز بغداد
رسانه های عراقی به نقل از منابع امنیتی این کشور شلیک چندین راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء را تایید کردند.

یک مقام امنیتی عراق گفت: منطقه الخضراء در مرکز بغداد هدف شلیک چندین راکت قرار گرفت اما سامانه دفاعی سی‌رام سفارت آمریکا این موشک ها را دفع کرده است.

این در حالی است که برخی رسانه ها اعلام کردند که تاکنون 11 عدد راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.

به گفته این منابع آژیرهای هشدار از داخل پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا به صدا درآمده است. یک بالگرد اسپانیایی بر فراز پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا به پرواز درآمده است.

سومریه نیوز به نقل از بیانیه مقامات امنیتی بغداد اعلام کرد در اثر اصابت هشت راکت به ساختمان مسکونی در منطقه سبز بغداد فقط یک سرباز عراقی نگهبان، مجروح شده است. 

به گزارش العالم، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز بیانیه ای درباره موشک هایی که منطقه سبز را هدف قرار داده بود صادر و تاکید کرد حمله از اردوگاه الرشید بوده است.

این ستاد افزود: گروهی، شامگاه امروز به شکلی غیر قانونی چندین موشک به سوی منطقه سبز بغداد شلیک می کنند و محل حمله نیز اردوگاه الرشید بوده است. موشک ها به داخل مجموعه ای مسکونی و چندین ساختمان مسکونی القادسیه اصابت کرده که خساراتی به این ساختمان ها و چندین خودرو زده بدون اینکه تلفات جانی داشته باشد.

آخرین خبرها حکی است، سفارت آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد حملات راکتی یکشنبه شب به سفارت آمریکا خسارت یا تلفاتی نداشته است.  

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما