plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۶
کد مطلب : ۱۳۶۶۹

انعکاس رسانه ای از گسترده ترین حمله هکرها به دولت آمریکا

هکرها به شبکه‌های زرادخانه هسته‌ای آمریکا نفوذ کردند
یک روزنامه آمریکایی می‌گوید هکرهایی که موفق به نفوذ به سیستم‌های نهادهای دولتی آمریکا شده‌اند از بدافزارها و فنون متنوعی برای انجام این حملات استفاده کرده‌اند.
انعکاس رسانه ای از گسترده ترین حمله هکرها به دولت آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، مقام‌های دولت فدرال آمریکا روز پنجشنبه هشدار داده‌اند هکرهایی که به سیستم‌های دولت آمریکا نفوذ کرده‌اند از بدافزارها و فنون حمله‌ای بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا گمان می‌شده استفاده کرده‌اند.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، مقام‌های فدرال هشدار داده‌اند هکرهایی که توانسته‌اند نفوذهای عمیقی به سیستم‌های دولت آمریکا انجام دهند از بدافزارها و فنون‌های دیگری نسبت به آنچه در ابتدا تصور می‌شده برای پیشبرد این حملات استفاده کرده‌اند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا که این هشدار را صادر کرده به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرده است.

نیویورک‌تایمز نوشته هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا موید نگرانی‌هایی است که پیش از این شرکت «فایر‌آی» (یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری) مطرح کرده بود. این شرکت گفته بود که هکرها احتمالاً از چندین مسیر برای پیشبرد حملات خود استفاده کرده‌اند.

فایر‌آی نخستین شرکتی بود که به دولت آمریکا اطلاع داد هکرهای وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه از بهار سال جاری موفق به نفوذ به شبکه‌های حساسی شده‌اند که وظیفه نظارت بر نرم‌افزارهای مورد استفاده نهادهای دولت آمریکا را بر عهده داشته است.

کشف مسیرهای جدید برای حمله سایبری از آن جهت حائز اهمیت است که کار محققان فدرالی را که در حال تلاش برای ارزیابی میزان خسارت‌ها و حجم اطلاعات به سرقت رفته توسط هکرها هستند را به شدت دشوار و پیچیده می‌کند.

از سوی دیگر روزنامه انگلیسی«گاردین» نیز در گزارشی نوشت؛ گفته می‌شود در پی حملات سایبری اخیر به نهادهای دولتی آمریکا، ممکن است از اسرار هسته‌ ای تا اطلاعات مربوط به واکسن کرونا به سرقت رفته باشند.

هکرهایی که این حمله را انجام داده‌اند ماه‌ها زمان داشته‌اند با دقت اطلاعات را استخراج کنند و حتی ردپای خود را به شکل پیچیده‌ای پاک کرده‌اند. نهادهای دولتی مختلف مانند وزارت خزانه‌داری و تجارت و ده‌ها واحد خصوصی و دولتی از جمله اهداف این حمله سایبری بوده‌اند که گفته می‌شود از ماه مارس (اسفند و فروردین) از طریق به‌روز رسانی نرم‌افزار تجاری «سولار ویندز» مورد نفوذ قرار گرفته‌اند.

آخرین خبرها در بامداد روز جمعه حاکی است، هکرها در ادامه حملات سایبری خود به مراکز مهم دولتی آمریکا، شبکه‌های اینترنتی زرادخانه هسته‌ای و سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا را نیز هدف این حملات دادند.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا و شبکه‌های زرادخانه هسته‌ای این کشور جزو نهادهای مهمی هستند که اخیرا هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که وزارت انرژی این کشور نیز جزو مراکزی است که هکرها موفق به نفوذ به آنها شده‌اند.

از سوی دیگر، دو کمیته «نظارت» و «امنیت داخلی» مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که تحقیقات مشترک درباره حمله سایبری به نهادهای دولتی این کشور آغاز شده است.

به دنبال حملات سایبری اخیر به چند سازمان و نهاد مهم ایالات متحده، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز تحقیقات خود برای ردیابی هکرها را آغاز کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما