plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۳۶۳۵
در جلسه هیات دولت

روحانی: از رفتن یاغی‌ترین و قانون‌شکن‌ترین فرد در آمریکا خوشحالیم

اگر1+5 به کل تعهداتش برگشت، به کل تعهداتمان بر می گردیم
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در جهان و تعامل سازنده با همه کشورهایی است که می‌خواهند مسیر تعامل را برگزینند، اظهار داشت: امروز توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم و به هیچ عنوان از روی کار آمدن بایدن ذوق زده نیستیم اما از رفتن یاغی‌ترین و قانون‌شکن‌ترین فرد در آمریکا خوشحال هستیم.
روحانی: از رفتن یاغی‌ترین و قانون‌شکن‌ترین فرد در آمریکا خوشحالیم
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌های داخلی تحت تاثیر رسانه‌های ماهواره‌ای ضد ایران سخنانی در رابطه با برجام و تفاوت شرایط امروز با شرایط سال 94 بیان می‌کنند، گفت: یقیناً شرایط امروز با شرایط سال 2015 متفاوت است. در سال 2015 که درباره برجام مذاکره می‌کردیم شمشیری به نام شش قطعنامه بالای سر ما قرار داشت و امروز این شمشیر شکسته است. در آن روز شمشیر دومی به نام pmd بالای سرمان بود و امروز این شمشیر شکسته و وجود ندارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: در شرایط سال 2015 افکار عمومی جهان به گونه‌ای شکل گرفته بود که اگر ایران تعهدی انجام دهد به آن عمل نخواهد کرد اما در برجام ثابت کرده‌ایم که متعهدترین کشور دنیا هستیم. به سختی و وسواس مذاکره می‌کنیم اما اگر امضا کردیم به عهدمان وفادار خواهیم ماند. این در حالی است که حتی کشورهای1+4 هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: در آن روزها، کشورهای 1+5 رودر روی ما بودند ولی امروز آمریکا تنهاست و تمام کشورهای جهان به استثنای یکی دو کشور مزدور و کوچک وابسته به آمریکا، همه با خروج آمریکا از برجام مخالفند بنابراین شرایط امروز ما با آن روزها کاملا متفاوت است.

رئیس جمهور گفت: در آن روزها که به دنبال مذاکره با جهان بودیم بنزین و گازوئیل وارد می‌کردیم و امروز آن را صادر می‌کنیم، همچنین در زمستان مجبور بودیم گاز وارد کنیم و امروز صادرکننده هستیم. ضمن اینکه در بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله گندم محتاج واردات بودیم و امروز در اکثر محصولات خودکفا و یا در مرز خودکفایی قرار داریم.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه قدرت امروز ایران با آن روزها قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: امروز قدرت نظامی و پدافندی ایران به هیچ عنوان با سال 2015 قابل مقایسه نیست. امروز مدرن‌ترین سیستم پدافندی، بهترین ناوچه‌ها و سیستم‌های موشکی را در اختیار داریم و قدرت ایران چندین برابر افزایش یافته است.

رئیس جمهور گفت: امروز در حوزه هسته‌ای نیز قدرت کشورمان با آن روزها تفاوت پیدا کرده است. در آن روزها فقط یکی دو نوع سانتریفیوژ در اختیار داشتیم و امروز سانتریفیوژهای IR8 و  IR6 در اختیار داریم و توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم.

دکتر روحانی گفت: در آن روزها آمریکا در سازمان ملل ادعاهای خود را با اتفاق آرا علیه ایران تصویب می‌کرد و در این سالها منزوی‌تر از همیشه شده به نحوی که با یک جزیره متحد می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه جهانیان به مقاومت و ایستادگی ملت ایران پی برده‌اند، اظهار داشت: اگرچه روی پای خود ایستاده‌ایم اما در عین حال اگر همه به تعهدات خود برگردند ما نیز به همه تعهدات خود بازمی‌گردیم.

دکتر روحانی گفت: اگر امروز فشاری وجود دارد از جانب استکباری است که در این دوره به هیچ چیزی پایبند نبود و در آمریکا یاغی‌ترین و قانون‌شکن‌ترین فرد روی کار بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان از روی کار آمدن بایدن ذوق‌زده نیستیم اما از رفتن ترامپ به عنوان فردی که حتی برای تامین واکسن بیماران نیز مانع ایجاد می‌کرد، خوشحال هستیم چرا که حتی به اصول اخلاقی و انسانی هم پایبند نبود.

دکتر روحانی گفت: دولت بعدی آمریکا نیز خودش می‌داند چه مسیری را انتخاب کند. اگر مسیر درست را بخواهد، ما نیز آماده هستیم و چنانچه مسیر اشتباه را بخواهد باز هم شرایط آماده است.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم رای مردم آمریکا برای حکومت جدید این کشور روشن باشد و بداند که این رای به قانون‌مداری و پایبندی به تعهد در مقابل قانون‌شکنی و بی تعهدی است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی و فشارهای فراوانی که بر زندگی مردم وجود دارد، اظهارداشت: به رغم همه فشارها و تلاش همه جانبه برای کاستن از آن، باور نمی‌کردیم که در شرایط کرونا و جنگ اقتصادی بتوانیم در سال 99 به رشد مثبت اقتصادی دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی در سه ماهه دوم سال جاری با احتساب نفت و بدون نفت شاهد رشد مثبت هستیم. بر این اساس رقم رشد با احتساب نفت مثبت 5.1 درصد است و بدون نفت مثبت 3.2درصد است و در کل شش ماهه رشد با احتساب نفت 1.3 درصد و بدون نفت 1.4 است.

دکتر روحانی گفت: رشد بخش کشاورزی نیز 4.4 درصد بوده و در 19 بخش تولیدی- صنعتی شاهد رشد حدود 20 درصد در هشت ماهه امسال نسبت به هشت ماهه پارسال هستیم همچنین فولاد 8درصد، مس 7درصد و آلومینیوم نیز 52درصد رشد داشته است و این اقداماتی که انجام شده بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور گفت: اقداماتی که در بخش کشاورزی در این دولت انجام شده بسیار قابل توجه بوده به نحوی که خرید گندم نسبت به دولت قبل بیش از 100 درصد افزایش داشته است. همچنین در سال 92 یک و نیم میلیون تن برنج خریداری شده است در حالی که امسال این رقم به 2.6 میلیون تن افزایش یافته است.

دکتر روحانی اضافه کرد: حتی در بخش نفت که تمام فشارها متمرکز شده بود که این بخش را به زمین بزنند در شش ماهه اول امسال رشد بخش نفت مثبت است. لذا حرکت اقتصادی مردم و تولیدگران بسیار افتخارآمیز است و مردم با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، شعار جهش تولید را محقق کرده و همه بخش‌ها با همه توان به دنبال جهش تولید در کشور هستند.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران بخش حمل و نقل کشور گفت: امسال در شرایط کرونا حتی در ماههای اولیه شاهد بودیم که بخش تولید با همه وجود برای کشور تلاش کرده و نگذاشتند کالایی در بنادر و سامانه‌ها روی زمین بماند و حمل و نقل بخش کامیون در هشت ماهه امسال نسبت به پارسال 7 درصد و در ریل 8 درصد افزایش داشته است.

دکتر روحانی گفت: دولت در طول هفت سال گذشته اقدامات بزرگی در بخش حمل و نقل انجام داده است و در بخش ریل 1829 کیلومتر به ریل کشور اضافه شده و در این مدت بخش ریل حدود 50 درصد افزایش یافته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امسال همچنین به رغم کرونا و جنگ اقتصادی فعالیت‌های عمرانی در کشور افزایش داشته است به گونه‌ای که در آذر ماه پارسال 35هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت و امسال 56 هزار و 700 میلیارد بوده یعنی 62درصد بیش از پارسال به بودجه‌های عمرانی کشور افزوده  شده است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری 27 آذر به عنوان روز جهانی عاری از خشونت و افراط‌گری گفت: از افتخارات مهم جمهوری اسلامی ایران این است که در تقویم سالانه دو روز مهم دارد، روز 23 تیر ماه که به نام روز تعامل و گفتگو با جهان نامگذاری شده و روز 27 آذر که به نام روز عاری از خشونت و افراط‌گری‌ است و این روز جزو نکات تاریخی دیپلماسی ایران است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سال 92 در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد سال عاری از خشونت و افراط‌گری ارائه دادم و این پیشنهاد به اتفاق آرا در مجمع عمومی به تصویب رسید و از نکات درخشان جمهوری اسلامی ایران است. البته در عمل هم همه توان خود را برای نفی افراط‌گری و خشونت در جهان به کار گرفتیم.

دکتر روحانی گفت: مردم ایران در سال 92 و هم در سال 96 اساسا به اعتدال رای دادند و نشان دادند که با هرگونه خشونت و افراط‌گری مخالف بوده و خواهان اعتدال هستند.

رئیس جمهور در ادامه همچنین با اشاره به روز 27 آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت نزدیکی و همکاری این دو نهاد بسیار حائز اهمیت است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نزدیکی حوزه و دانشگاه به یکدیگر بیشتر شده است.

دکتر روحانی همچنین با گرامیداشت میلاد حضرت زینب کبری(س) روز میلاد ایشان را افتخار همه پرستاران کشور توصیف کرد و گفت: پرستاران عزیز جان خودشان را برای سلامت مردم در طبق اخلاص گذاشته و افتخار بزرگی را در مقطع حساس کنونی برای بهداشت و سلامت کشور خلق کردند.

رئیس جمهور گفت: پرستاران، پزشکان و کلیه کادر درمانی از پایان بهمن پارسال تا امروز به طور شبانه روزی برای سلامت مردم تلاش می کنند و مردم نیز نشان دادند که قدردان آنها هستند و با اجرای دقیق پروتکل‌ها کاری کردند که همه منحنی‌های موج سوم در برابر هماهنگی و تلاش مردم روند نزولی بگیرد به نحوی که از 160 شهرستان با وضعیت قرمز امروز فقط 12 شهرستان باقی مانده که آنها نیز با همت مردم به شرایط بهتری خواهند رسید.

دکتر روحانی گفت: همه تلاش دولت این است که این واکسن در داخل کشور تولید شود و دنبال آن هستیم واکسنی که در دنیا وجود دارد را خریداری و به موقع وارد کشور کنیم.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما