plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۱۳۶۳۲

حمله سایبری به پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا

هشدار پنتاگون در باره احتمال حمله به پایگاه‌های داخلی ارتش آمریکا
وزارت دفاع و خارجه آمریکا نیز در موج حملات سایبری چند روز اخیر هدف قرار گرفته و اطلاعات آنها توسط هکرها به سرقت رفته است. همزمان گزارش پنتاگون نسبت به احتمال حملات مستقیم به پایگاه‌های داخل آمریکا و لزوم اتخاذ راهبردهای نوین هشدار داده است.
حمله سایبری به پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، وزارت دفاع آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور نیز بین سازمان‌هایی بودند که در حمله سایبری چند روز پیش، هک شده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که این وزارت خانه در بین دیگر سازمان‌هایی بودند که هکرها توانسته بودند به صورت موفقیت آمیز آنها را هک کنند.

«راسل گوئماره» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این وزارتخانه از گزارش‌ها مطلع بوده و در حال ارزیابی تاثیرات آن است.

دو روز پیش نیز خبرگزاری رویترز خبر داد که تیمی از هکرهای پیچیده که به ادعای یک منبع، برای دولت روسیه کار می‌کنند توانسته‌اند به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کنند.

این نفوذ بخشی از حمله سایبری است که روز یکشنبه وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا را نیز هدف قرار داده بود.

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن دارد که پایگاه‌های ارتش ایالات متحده در داخل این کشور با خطر واقعی حملات عمدی و مستقیم از سوی دشمنان روبرو هستند و باید راهبردهای جدیدی برای تقویت دفاع به کار گرفته شوند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» مقامات ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در گزارشی 16 صفحه‌ای اعلام کردند که دشمنان این کشور قادرند به طور مستقیم پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف قرار دهند.

پنتاگون هشدار داده که حملات سایبری، دامن زدن به اعتراضات و حتی حمایت مالی از فعالیت‌های جنایتکارانه از سوی دشمنان آمریکا، تهدیدهای مهم این کشور در قرن 21 محسوب می‌شوند.

در بخشی از این گزارش آمده است، دشمنان از شبکه‌های پیچیده اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی برای هدف قرار دادن تأسیسات نظامی و اهداف مرتبط با نیروهای دوست، از جمله سازمان‌های بخش خصوصی و زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کنند.

در بخش دیگر این گزارش آمده است، افزایش دسترسی به فضای مجازی، توانایی‌های فضایی و سلاح‌های کشتار جمعی به طور چشمگیری خطر عملیات دشمن را در آمریکا افزایش می دهد.

در این گزارش همچنین آمده است که برای مقابله با حملات احتمالی، ارتش آمریکا باید یک راهبرد چهار جانبه متکی به فناوری پیشرفته داشته باشد. این راهبردهای چهار جانبه شامل مراقبت از مردم، تقویت آمادگی، نوین سازی و نوآوری در تاسیسات ارتش و ترویج نظارت هستند.

انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما