plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۱۳۵۸۱

زمان تزریق نخستین آزمایش انسانی واکسن کرونا در ایران اعلام شد

نخستین آزمایش انسانی واکسن کرونا در ایران در هفته اول دی ماه خواهد بود. آزمایش تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا در سه مرحله انجام می شود.
زمان تزریق نخستین آزمایش انسانی واکسن کرونا در ایران اعلام شد
به گزارش ایصال نیوز، محمد مخبر در مراسم امضای تفاهم نامه طرح جهش تولید دیمزار‌های کشور با وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اشتیاق دانشمندان جوان و نخبه کشور در تولید واکسن کرونا ، افزود: بنده و همه همکارانم در ستاد اجرایی فرمان امام آمادگی تزریق این واکسن را داریم و ما همه این واکسن را تزریق خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: اقدامات خوبی در رابطه با تولید واکسن کرونا در کشور صورت گرفته است و ما بهترین و مطمئن‌ترین واکسن را در کشور تولید خواهیم کرد.

او با بیان اینکه خط تولید واکسن آماده است و مشکلی در تولید واکسن و ‌تزریق سرم نخواهیم داشت گفت: با توجه به اجازه وزارت بهداشت، آزمایش انسانی واکسن کرونا هفته اول دی ماه تزریق می‌شود و این واکسن با کمترین تبعات تولید و از ویروس ضعیف شده استفاده شده است.

آقای مخبر بیان کرد: آزمایش انسانی واکسن کرونا در سه مرحله صورت می‌گیرد به این صورت که در مرحله اول به ۵۶ نفر با جنسیت و سن متفاوت تزریق صورت می‌گیرد و بعد از ۲۸ روز و مشخص شدن نتایج بررسی، مرحله دوم با تزریق به ۵۰۰ نفر اغاز می‌شود و بعد از ۲۸ روز از تزریق دوم و بررسی نتایج، مرحله سوم بدون محدودیت با تولید انبوه و عرضه گسترده اغاز می‌شود. وی ادامه داد: مردم کشورمان از واکسن ایرانی اطمینان دارند و ما برای تزریق واکسن با متقاضیان زیادی روبرو شدیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: ٣ تا ۴ ماه بعد از آزمایش انسانی، ما به نقطه‌ای خواهیم رسید که کشور از واردات این واکسن بی نیاز می‌شود.

نخستین واکسن کرونا تولید محققان ایرانی که موفق به دریافت کد اخلاق و کارآزمایی انسانی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد در شرکت شفا فارمد وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تولید شده است. به گفته مسئولان، سه واکسن کرونای دیگر محققان شرکت های ایرانی هم در مرحله دریافت مجوز کارآزمایی بالینی هستند.

گفتنی است، هفته قبل نیز دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه  یکی از سازندگان واکسن کرونا در داخل مراحل آزمایش روی حیوان را به اتمام رسانده است و به زودی وارد آزمایش انسانی و با این روند واکسن ایرانی خرداد ۱۴۰۰ وارد بازار می‌شود. وی گفت: واکسن ایرانی شبیه نمونه روسی و چینی است.

 علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت نیز هفدهم آذرماه طی توییتی نوشت: واکسن کرونای تولیدی در ستاد اجرایی حضرت امام، تنها واکسنی است که مجوز تست انسانی را دریافت کرده از نزدیک شاهد بودم که بین متخصصان درباره روند علمی تحقیقات و موفقیت این واکسن، اتفاق نظر و اجماع وجوددارد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما