plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۱۳۵۵۰
با به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی

ترامپ از عادی‌سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی خبر داد

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی و کشور مغرب برای عادی‌سازی کامل روابط به توافق رسیده‌اند. ملک محمد ششم و نتانیاهو روز جمعه توافق عادی سازی روابط را رسماً اعلام می کنند.
ترامپ از عادی‌سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی خبر داد
به  گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ روز پنجشنبه، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر رخ داد! دو دوست بزرگ ما اسرائیل و پادشاهی مراکش بر سر برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند- یک گشایش عظیم برای صلح در خاورمیانه!»

خبرگزاری رویترز به نقل از دربار پادشاه مغرب گزارش داد که پادشاه مغرب به ترامپ اعلام کرده که کشورش قصد از سر گیری تماسهای رسمی و روابط دیپلماتیک با اسرائیل را دارد.

همزمان نتانیاهو نیز از آنچه آن را توافق تاریخی برای عادی سازی روابط با مغرب خواند، استقبال کرد. نتانیاهو گفت که به زودی پروازهای مستقیم میان اسرائیل و مغرب برقرار خواهد شد. وی درباره عادی سازی رابطه با مغرب گفت که برای برقراری سریع روابط دیپلماتیک دو جانبه تلاش خواهیم کرد.

شبکه 7 تلویزیون صهیونیستی اعلام کرد که گانتس پس از اطلاع از توافق عادی سازی مغرب با رژیم اسرائیل اعلام کرد که این توافق باعث تقویت منافع امنیتی طرفین می شود. بنیامین نتانیاهو موضوع توافق عادی سازی رابطه با مغرب را به گانتس وزیر ارتش و اشکنازی وزیر دفاع اطلاع نداده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توئیتری دیگری اعلام کرد: «مراکش در سال 1777 ایالات متحده را به رسمیت شناخت. بنابراین شایسته است که ما امروز حاکمیت این کشور بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده جبهه پولیساریو ضمن ابراز تاسف شدید از امضای اعلامیه به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی توسط ترامپ بر عزم این جبهه برای ادامه مبارزه در این صحرا تاکید کرد.

جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز گفت اسرائیل دفتر نماندگی خود را در مغرب افتتاح خواهد کرد و پروازهای مستقیم میان طرفین برقرار خواهد شد.

کوشنر همچنین گفت عادی سازی رابطه میان عربستان سعودی و اسرائیل حتمی است و مساله فقط مساله زمان است.

 رویترز نیز به نقل از یک مسئول آمریکایی گفت که مغرب و اسرائیل درباره عادی سازی رابطه توافقنامه امضا می کنند.

وی که به نامش اشاره نشده است افزود که این توافق با میانجیگری آمریکا امضا می شود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما