plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۱۳۵۴۳

انفجار موشک آزمایشی اسپیس ایکس هنگام فرود روی سکو

موشک ستاره پیمای شرکت فضایی اسپیس ایکس پس از پرتاب آزمایشی از ایالت تگزاس آمریکا، در لحظه فرود به دلیل سرعت زیاد هنگام نشستن روی سکو منفجر شد.
انفجار موشک آزمایشی اسپیس ایکس هنگام فرود روی سکو
به گزارش ایصال نیوز، نمونه اولیه موشک ستاره پیمای شرکت فضایی اسپیس ایکس با نام «استار شیپ» پس از پرتاب آزمایشی از ایالت تگزاس در لحظه فرود به دلیل سرعت زیاد هنگام نشستن روی سکو منفجر شد. این حادثه در حالی رخ داد که تصاویر این فرود ناموفق بصورت زنده در آمریکا پخش می شد.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس، علت انفجار این موشک نمونه آزمایشی را کاهش فشار مخزن سوخت موشک و در نتیجه افزایش سرعت هنگام فرود و انفجار اعلام کردند. 

اسپیس ایکس بیش از یک سال است که نمونه هایی از این راکت را در بوکا چیکا آزمایش کرده است. موشک یاد شده دارای سه موتور رپتور است و توانایی پرواز تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری بالای سطح زمین را داشت.

راکت سنگین وزن دو مرحله ای استار شیپ از سال ۲۰۱۲ در حال تولید است و به گونه ای طراحی شده که با استفاده مجدد از آن هزینه پرتاب های فضایی کاهش می یابد.

ایلان ماسک اعلام کرده این شرکت ساخت این موشک را برای مسافرت انسان و حمل بار سنگین در سفر به ماه و مریخ در آینده طراحی کرده است و هدف از این آزمایش، در این مرحله رسیدن به ارتفاع 41 هزار پایی بود و اطلاعات خوبی از این آزمایش جمع آوری شد، هرچند با نقص فنی، این موشک هنگام فرود روی سکوی مخصوص منفجر شد.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما