plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۱۳۵۱۷

بشار اسد: تروریسم، ارتباطی با اسلام ندارد

ما به دنبال کسب گواهی حُسن رفتار از غرب نیستیم
بشار اسد طی نشست دوره ای وزارت اوقاف: اصل تفکر، دین است چراکه در تمام جنبه های زندگی وارد می شود. ایمن سازی و آگاهی بخشی مهمتر از اتخاذ اقدامات پیشگیرانه است وایمن سازی مهمتر از حضور پلیس است. دوره دروغ پردازی های اردوغان و ماکرون به پایان رسیده است.
بشار اسد: تروریسم، ارتباطی با اسلام ندارد
به گزارش ایصال نیوز، رئیس جمهور سوریه دیروز دوشنبه در نشست دوره ای وزارت اوقاف سوریه که برای علما در مسجد العثمان واقع در دمشق برگزار شد، شرکت کرد. بشار اسد در نطق خود تاکید کرد: آنجه قدرت جوامع در مقابله با طوفان های ویرانگر تعیین می کند عوامل ثبات وایمن سازی آنها از نفوذ فکری می باشد.

اسد تاکید کرد اندازه گیری پایبندی جامعه به دین منوط به اندازه گیری اخلاق جامعه ورفتار فرزندان آن می باشد. 
رئیس جمهور سوریه در ابتدا گفت: خوشحالم که امروز با شما علما و بدون اعلام قبلی، دیدار می کنم. می خواهم از فرصت جلسات دوره ای که در مسجد العثمان برگزار می شود، استفاده کنم و برخی قضایا و موضوعات مهم و متداول را در میان بگذاریم، ممکن است این قضایا حساس و پیچیده باشد اما هیچکس نباید آنرا نادیده بگیرد. شاید هر کسی چه در این مسجد چه در جای دیگر باشد این سوال را در ذهنش خطور کند که آیا الان وقت آن است که یک مسئول بیاید و در مورد مسایل عقایدی صحبت کند در حالی که خیلی از چالش ها بیش رو داریم و مهمترین آنها اوضاع معیشتی است؟ و من جواب می دهم : بله البته وقت این صحبت ها مناسب است و این صحبت ها هم ضروری است به این دلیل ساده که قضایای معیشتی و امنیتی و هر گونه چالش های دیگر قضایای معکوس است و هر وقت علت ها و اسباب از بین برود این قضایا نیز رو به زوال می رود و اما قضایای فکری قضایای مزمن به حساب می آید و هر مزمن صعب العلاج است و لذا در قضایای فکری آنچه که به عنوان سود به دست می گیریم ممکن است به سختی آنرا از دست بدهیم و آنچه که ممکن است از دست بدهیم شاید به سختی بتوانیم آنرا دوباره بازگردانیم.

بشار اسد افزود: در مشرق زمین ما همیشه درمورد فکر و اندیشه صحبت کنیم، پس گوهر فکر و اندیشه در این منطقه، دین است زیرا دین در تمامی مراحل زندگی تاثیر گذار است از این رو کافیست که جوهر تفکر منهدم شود  تا در نهایت جامعه منهدم شود و دشمنان این جوامع، (با ایجاد انحراف فکری) موفقیت های زیادی را در رابطه با این مساله به دست آورددند و به جای اینکه دین ابزاری برای پیشرفت جامعه ها باشد این دین را تبدیل به یک ابزاری برای انهدام جامعه ها کرده اند.

اسد اظهار داشت: من این جهان را به یک اقیانوسی تشبیه می کنم اقیانوس پر هیجان و پر موج است که این امواج از طریق تروریسم به امنیت ضربه می زند و از طریق گرسنگی و محاصره به اقتصاد را لطمه وارد می کند و از طریق گمراه کردن مردم و جامعه ها به فکر را آسیب می زند. در طول قرن های گذشته ما رو به عقب می رفتیم و دشمنان رو به جلو و ما می باختیم و دشمنان می بردند.. سوال مطرح اینجاست مقصر کیست؟ ماییم؟ یا آنهاست؟ ما جزوی از این جهان بزرگ محسوب می شوییم و نمی توانیم خود را از تحولات جاری در جهان اسلام جدا کنیم. 

رئیس جمهور سوریه اشاره کرد: اصل حمایت(از جامعه)، ایمن سازی است که ایمن سازی مهمتر از اتخاذ اقدامات پیشگیرانه است وایمن سازی مهمتر از حضور پلیس است وبا عدم وجود تمام عوامل دیگر ما می تواینم منازل مان را ایمن سازی کنیم.

اسد افزود: ماکرون رئیس جمهور فرانسه سال اتی انتخابات دارد واکنون به دنبال جذب مبتلایان به اسلام هراسی هست و دومی اردوغان رئیس جمهور ترکیه است که در سال 2023 انتخابات دارد اما دروغ پردازی هایش به اتمام رسیده است ودیگر براش هیچ چیزی باقی نمانده تا مردم ترکیه متقاعد سازد و میزان محبوبیتش در حال حاضر رو به کاهش است لذا تصمیم گرفت خودش به عنوان حامی دین اسلام مطرح کند.

رئیس جمهور سوریه خطاب به علما گفت: ما به دنبال کسب گواهی حسن رفتار از غرب نیستیم و تروریسم، ارتباطی با اسلام ندارد. بشار اسد در این دیدار تاکید کرد: زبان قرآن مورد هجوم و حمله مغرضانه قرار گرفته و هرگز نمی توان این زبان را از جامعه سوریه جدا کرد.

رئیس جمهور سوریه گفت: گروه های تروریستی آیات قرآن کریم را تحریف کردند تا حملات خود به سوریه را توجیه نمایند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : سانا سوریه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما