plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۱۳۵۱۲

شیوع یک بیماری ناشناخته در هند صدها نفر را روانه بیمارستان کرد

مقامات پزشکی هند امروز دوشنبه اعلام کردند که بر اثر شیوع یک بیماری جدید و ناشناخته در ایالت آندرا پرادش واقع در جنوب شرق هند، یک نفر فوت شد و حدود ۲۵۰ نفر در بیمارستان بستری شدند.
شیوع یک بیماری ناشناخته در هند صدها نفر را روانه بیمارستان کرد
به گزارش ایصال نیوز، با اینکه هند دومین کشور در جهان از نظر ابتلای بالا به ویروس کرونا می باشد و تاکنون بیش از ۹ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا و بیش از ۱۴۰ هزار نفر دیگر جان خود را از دست داده اند،اما اکنون بیماری ناشناخته دیگری موجی از نگرانی در ایالت «آندراپرادش» ایجاد کرده است.

مقامات پزشکی هند اعلام کردند در چند روز اخیر بیش از 227 نفر از مردم شهر «الورو» در شرایط حاد بیماری مرموزی به بیمارستان منتقل شده اند.

به گفته پزشکان بیمارستان دولتی آندراپرادش برخی از این بیماران با درد سوزش شدید چشم و حتی با حالت بیهوش به بیمارستان منتقل شدند اما در آزمایشهای خون، مغز و مغز نخاع افراد مبتلا، امر غیر عادی مشخص نشده است.

مقامات هندی افزودند: از این بیماران تاکنون یک نفر فوت کرده و بیش از ۱۶۴ نفر همچنان در بیمارستان ها تحت مداوا قرار دارند.

به گفته پزشکان محلی از علایم این بیماری ناشناخته کف دهان، تهوع، سوزش چشم و در مواردی بیهوشی فرد بیمار است. علائم شدید در افراد حدود ۱۵ دقیقه ادامه می یابد و پس از آن فرد بیهوش می شود.

یک مرد ۴۵ ساله هندی از شدت این علائم در بیمارستان جان خود را از دست داد.
 آنچه باعث نگرانی پزشکان محلی شده است این است که هیچ یک از بیماران که بیشتر کودک یا سالمند هستند با یکدیگر هیچ ارتباطی نداشته اند.

به گزارش «هند اکسپرس» اگرچه مقامات بهداشتی با توجه به آزمایشات انجام شده، آلودگی آب آشامیدنی را رد کرده اند، به دستور «جاگان موهان ردی» سر وزیر ایالت آندراپرادش، تیم های متخصص پزشکان به شهر الورو برای بررسی دقیق موضوع اعزام شده اند.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما