plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۱۳۴۸۵

تداوم رشد بورس با جهش ۳۲ هزار واحدی شاخص

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۳۲ هزار ۴۲۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید.
تداوم رشد بورس با جهش ۳۲ هزار واحدی شاخص
در معاملات امروز بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۱۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۹ هزار و دو میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۰ هزار و ۲۰۲ واحد افزایش به ۴۴۲ هزار و ۶۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶ هزار و ۶۸۰ واحد رشد به ۲۸۹ هزار و ۴۷۳ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۵ هزار و ۷۵ واحد و شاخص بازار دوم ۶۰ هزار و ۷۹۱ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۶۵۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۶۳۴ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۳۵۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۳۵۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۸۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۳۹ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۴۴۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۳۳ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو(با ۲۸۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۴۷ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۱۵ واحد و بانک سینا (وسینا) با ۱۰۴ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بانک تجارت (وتجارت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت تهران (شتران) و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۴۰۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

*آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۹۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۲۰۳ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۴۰۶ هزار برگه سهم به ارزش ۷۰ هزار و ۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند. امروز نمادهای بانک دی (دی)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، جنرال مکانیک (رنیک) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما