plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۳۴۵۰

دو هزار و 780 سرباز آذربایجانی در جنگ قره باغ کشته شدند

ارتش جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در جریان عملیات‌ آزاد‌سازی اراضی اشغالی خود در قره‌باغ کوهستانی در مجموع دو هزار و 783 سرباز کشته و 100 سرباز این کشور نیز مفقود شده است.
دو هزار و 780 سرباز آذربایجانی در جنگ قره باغ کشته شدند
به گزارش ایصال نیوز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دیروز پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور در جریان عملیات‌ آزاد‌سازی اراضی اشغالی خود از 27 سپتامبر تا 10 نوامبر سال جاری در قره‌باغ کوهستانی در مجموع 2 هزار و 783 شهید داده است.

بر اساس اطلاعیه این وزارت‌خانه طی مدت مذکور 2783 نفر از سربازان آذربایجان شهید و 1245 تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. همچنین بیش از 100 سرباز نیز مفقود هستند و برای پیدا کردن آنها تلاش‌ها ادامه دارد.

گفتنی است ارتش جمهوری آذربایجان چهارشنبه شب وارد استان لاچین شد و کنترل این استان را پس از 28 سال به دست گرفت.

پیشتر نیز ارتش آذربایجان کنترل استان‌های آغدام و کلبجر را در 20 و 25 نوامبر به دست گرفته بود.بدین ترتیب روند خروج نظامیان ارمنی از هفت استان اشغالی پیرامون قره‌باغ کوهستانی به پایان رسید.

در عملیات اخیر ارتش آذربایجان که از 27 سپتامبر آغاز شد، 5 مرکز شهر، 4 بخش و 286 روستا از اشغال ارمنستان آزاد شد. با پیروزی‌های بدست آمده از سوی آذربایجان، ایروان شکست را پذیرفت و توافق‌نامه تخلیه مناطق اشغالی آغدام، لاچین و کلبجر را (با وساطت روسیه) امضا کرد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما