plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
کد مطلب : ۱۳۴۴۶

مجوز فروش اولین گوشت مصنوعی جهان صادر شد

این گوشت به اصطلاح پاک است که از کشتار دام و طیور تولید نمی شود.
مجوز فروش اولین گوشت مصنوعی جهان صادر شد
با استناد به اعلامیه منتشره از سوی آژانس مواد غذایی سنگاپور، مقامات کشور برای نخستین بار در جهان برای فروش گوشت مصنوعی تولید شده در شرایط آزمایشگاهی مجوز صادر کردند.

سنگاپور به «ایت جاست» آمریکایی اجازه داد گوشت پرورش یافته در آزمایشگاه را به فروش برساند. این گوشت به اصطلاح پاک است که از کشتار دام و طیور تولید نمی شود.

جاش تتریک، مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت «ایت جاست» اعلام کرد این گوشت که به عنوان ناگت فروخته می شود، در آینده نزدیک در رستورانی در سنگاپور به قیمت گوشت مرغ ممتاز عرضه خواهد شد.

تقاضا برای جایگزینی گوشتهای تولید کشتارگاه به دلیل نگرانی نسبت به سلامت حیوانات و محیط زیست افزایش پیدا کرده است. جایگزینهای گیاهی که از سوی شرکتهایی مانند «بیاند میت»، «ایمپاسیبل فودز» و Quorn ترویج پیدا کرده اند، به وفور در قفسه های سوپرمارکتها و منوی رستورانها مشاهده می شوند.

اما گوشت پاک یا گوشت پرورشی که از سلولهای ماهیچه حیوانات در یک آزمایشگاه پرورش داده می شود، با توجه به هزینه بالای تولید در مرحله نوپا قرار دارد. سنگاپور  با ۵.۷ میلیون نفر جمعیت، در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از غذایش را تولید می کند اما قصد دارد این رقم را در یک دهه آینده با حمایت از زراعت پیشرفته و راههای جدید تولید غذا افزایش دهد.

آژانس غذای سنگاپور اعلام کرد اطلاعات مربوط به فرآیند تولید، کنترل تولید و آزمایش سلامت را پیش از موافقت با فروش این گوشت بررسی کرده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما