plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۱۳۳۷

صادرات عسل ترکیه به 6.3 میلیون دلار رسید

ترکیه در سه ماهه اول سال جاری میلادی از طریق صادرات 1544 تن عسل به 30 کشور جهان 6.3 میلیون دلار درآمد کسب شده است.
صادرات عسل ترکیه به 6.3 میلیون دلار رسید
به گزارش ایصال نیوز از به نقل از آناتولی، بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان «منطقه شرق دریای سیاه»، ترکیه در سه ماهه اول سال‌ جاری میلادی از طریق صادرات 1544 تن عسل به 30 کشور جهان 6 میلیون 321 هزار و 690 دلار درآمد کسب شده است.
در دوره زمانی ژانویه-مارس سال‌ جاری عسل ترکیه به کشورهای همچون؛ آلمان، ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی، بلژیک و اتریش صادر شده است.
آلمان در این دوره 459 تن عسل به مبلغ 1 میلیون و 707 هزار و 994 دلار عسل از ترکیه وارد کرده است. این کشور بزرگترین واردکننده عسل از ترکیه بود.
آمریکا با 1 میلیون و 212 هزار و 437 دلار و عربستان سعودی با 996 هزار 27 دلار، بلژیک با 453 هزار و 481 دلار و اتریش با 320 هزار و 414 هزار دلار در رده های بعدی قرار دارند.
در این دوره صادرات عسل ترکیه به کشورهایی همچون سوئد، چین، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، لیبی، مالزی، مغولستان، سومالی و مراکش که در سال گذشته صادرات نداشته٬ نیز صورت گرفته است.
همچنین بیشترین افزایش حجم صادرات عسل ترکیه به کشورهای آذربایجان - نخجوان، عراق و امارات متحده عربی انجام گرفته است.
صفت کالیونجو، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان «منطقه شرق دریای سیاه» در این رابطه اظهار داشت: تنوع غنی گیاهان و نباتات ترکیه سهم مهمی در اقتصاد ترکیه داشته و سهم آن در اقتصاد روز به روز در حال افزایش است. حجم صادرات عسل مهم در این زمینه است.
وی افزود: صادرات عسل ترکیه به عنوان یک محصول مارک در سال های اخیر نیز تجارت خارجی را افزایش داده است. تعداد کشورهایی صادر کننده عسل در حال رشد است. معتقدیم تا پایان سال به سطوح بهتری در صادرات عسل خواهیم رسید.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما