plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۳۲۴۳

احتمال پیروزی نیرو‌های دولتی اتیوپی در درگیری با نیروهای تیگرای

دولت اتیوپی از احتمال دستیابی به یک پیروزی سریع در درگیری با نیرو‌های منطقه تیگرای خبر داد. حزب حاکم در منطقه نیمه خودمختار «تیگرای» دولت اتیوپی را به حملات نظامی و پهپادی برای سرکوب ساکنان این منطقه متهم کرده است.
احتمال پیروزی نیرو‌های دولتی اتیوپی در درگیری با نیروهای تیگرای
به گزارش ایصال نیوز، دولت اتیوپی اعلام کرد: انتظار می‌رود یک پیروزی سریع در درگیری دائم با مسئولان منطقه تیگرای حاصل شود.

فرماندهی ارتش اتیوپی اعلام کرد: نیرو‌های فدرال در همه جبهه به پیروزی‌های میدانی دست یافته اند و نقشه جبهه آزادی تیگرای این بود که اتیوپی به سمت جنگ داخلی برود و کشور تقسیم شود، اما این نقشه شکست خورد.

فرماندهی ارتش اتیوپی همچنین از به دست گرفتن کنترل چندین روستا در شرق تیگرای خبر داد. این درحالی است که نیرو‌های تیگرای هم از پیروزی‌های میدانی خبر داده اند و از ساکنان خواستند خانه‌های خود را ترک کنند تا نیرو‌های تیگرای بتوانند با نیرو‌های دولتی مقابله کنند.

ابی احمد نخست وزیر اریتره ۱۲ روز پیش از آغاز عملیات نظامی علیه منطقه شورشی تیگرای خبر داد. این عملیات صد‌ها کشته و هزاران آواره برجای گذاشته است. افرادی که از درگیری‌ها گریخته اند به کشور همسایه سودان پناهنده شده اند.

 خبرنگار شبکه فرانس24 در سودان گفت: فرار آوارگان به سودان همچنان ادامه دارد. در چند روز گذشته عبور آوارگان از رودخانه مرزی میان اتیوپی و سودان همچنان ادامه یافت.

بسیاری از این آوارگان هیچ چیز ندارند و همه آن‌ها از درگیری‌های به شدت خشونت بار میان ارتش اتیوپی و نیرو‌های ارتش آزادیبخش ملت تیگره صحبت می‌کنند. آن‌ها از بمباران و شبه نظامیانی سخن می‌گویند که غیر نظامی را می‌کشند. به علاوه از سوی اریتره آتش توپخانه به سوی این منطقه شلیک می‌شود.

پایگاه اینترنتی الشرق الاوسط در یادداشتی نوشت: در پی افزایش شمار زیادی از آوارگان که از درگیری‌ها در منطقه تیگرای اتیوپی به سودان فرار کردند، مقامات  سودان در خصوص فاجعه انسانی احتمالی در شرق این کشور هشدار دادند و از جامعه بین المللی و سازمان‌های کمک رسان خواستند هر چه سریع‌تر برای کمک به آوارگان اتیوپی در استان‌های القضارف و کسلا (مناطق سودان) هم مرز با منطقه تیگرای مداخله کنند.

 از سوی دیگر، عبدالله سلیمان کمیسر امور آوارگان سودان پیش از این اظهارداشت: هنگام بازدید از مناطق مرزی، حدود ۲۵ هزار آواره اتیوپی از مرز‌های سودان گذشتند.
معاون نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: اولویت این نهاد، تأمین پناهگاه، غذا و آب پیش از انتقال آوراگان به مناطق دور از مرز‌ها به علل امنیتی است.

 نیروهای جبهه آزادیبخش تیگرای شنبه گذشته با شلیک موشک ارتیره، کشور همسایه اتیوپی را هدف قرار دادند و به این ترتیب درگیری دو هفته گذشته در منظقه شاخ آفریقا تشدید شد.

"دبرتسیون جبرمیشل" رهبر جبهه آزادیخبش تیگرای ، اریتره را به ارسال تانک ، تجهیزات ونیروهای نظامی برای پشتیبانی از دولت اتیوپی در حمله به تیگرای متهم کرده است.

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی پس از متهم کردن شبه نظامیان جبهه آزادیبخش تیگرای به حمله به نیروهای فدرال ، جنگ با این ایالت را دو هفته پیش آغاز کرد.

انتهای پیام/* 
۲
مرجع : صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما