plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۱۳۱۳۶

بزرگترین کشف باستان شناسی در تاریخ مصر

کشف یکصد تابوت چوبی در منطقه سقاره مصر که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد، بزرگترین کاوش باستان شناسی در تاریخ این کشور به شمار می‌آید.
بزرگترین کشف باستان شناسی در تاریخ مصر
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، وزارت جهانگردی و باستان شناسی مصر از اکتشاف یک اثر باستان شناسی که بزرگترین اکتشاف در تاریخ این کشور تا سال 2020 به شمار می رود، خبر داد و اعلام کرد در این کاوش یکصد تابوت در منطقه سقاره در نزدیکی اهرام جیزه کشف شد.

اجساد این تابوت‌ها متعلق به مسئولان بلندپایه مصر در زمان فرعون و دوران بطالمه در مصر قدیم است که از گورهایی در عمق 12 متری در منطقه سقاره واقع در غرب قاهره کشف شد.

وزارت جهانگردی مصر در صفحه رسمی خود در فیسبوک به جزئیات این کاوش باستان شناسی پرداخت و اعلام کرد: این یکصد تابوت که از 2500 سال پیش تاکنون بسته مانده بود، شامل 40 مجسمه چوبی الهه "سوکر" الهه سقاره و دو مجسمه چوبی بسیار زیبا است و علاوه بر آن مجسمه‌ها و چشم زخم‌ها و چهار شی طلایی را هم شامل می شود که با آن اجساد مومیایی شده پوشیده شده است.

وزارت جهانگردی مصر در یک اطلاعیه کوتاه اعلام کرد، سقاره منطقه‌ای پر رمز و راز است که در فواصل زمانی مختلف یکی از این رازها برملا می‌شود و این اکتشاف باستان شناسی آخرین رمز و راز این منطقه نیست.

دانشمندان باستان شناسی یک مومیایی کفن پوش در تابوت را نیز کشف کردند که کفن با تصاویر و نوشته‌هایی به خط هیروگلیف با رنگ‌های روشن تزیین شده است.
سقاره گورستان «ممفیس» پایتخت قدیم مصر است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

یک ماه پیش نیز یک کاوش مشابه در همین منطقه انجام شد که در آن 59 تابوت که 2500 سال تاریخ دارد، کشف شد.

وزارت جهانگردی مصر تاکید کرد:کاوش باستانی در این منطقه همچنان ادامه دارد. اما اکتشاف جدید شامل 40 مجسمه از معبود و نقاب‌هایی است که برای تشییع استفاده می‌شود و برخی از آن طلا کاری است.

«خالد العنانی» وزیر جهانگردی و باستان شناسی مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: هنوز تمام محتویات سقاره که یک گنج به شمار می‌آید، کشف نشده است.

عنانی همچنین پیش بینی کرد در چند هفته آینده، یک اکتشاف باستان شناسی دیگر در سقاره اعلام شود. مصر به طور مداوم در تلاش است با چنین اکتشافاتی میراث باستانی خود را به منظور رونق بخش جهانگردی رواج دهد زیرا گردشگری یکی از منابع درآمد خارجی مصر به ویژه در سایه شیوع کرونا و در نتیجه محدودیت سفر در سراسر جهان است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما