plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۱۳۰۵۶

پمپئو: انتقال قدرت انجام می‌شود اما به دولت دوم ترامپ

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پاسخ به سئوالی درباره زمان انتقال قدرت به «جو بایدن» گفت: قدرت با آرامش برای یک دوره دیگر به دولت ترامپ منتقل خواهد شد.
پمپئو: انتقال قدرت انجام می‌شود اما به دولت دوم ترامپ
به گزارش ایصال نیوز، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه در پاسخ به سئوالی درباره روند انتقال قدرت به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا اظهارنظر کرد. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا وزارت خارجه با تیم انتقال قدرت جو بایدن در تماس است گفت: «قدرت با آرامش به دولت دوم ترامپ منتقل خواهد شد.»

پمپئو در ادامه گفت: «ما آماده‌ایم. دنیا در حال تماشای اتفاقاتی است که به وقوع می‌پیوندد. ما همه آرا را خواهیم شمرد، وقتی که فرایند امور به پایان رسید الکتورها انتخاب شدند. در اینجا فرایندی وجود دارد که قانون اساسی آن را به روشنی مشخص کرده است.»

وی در ادامه تصریح کرد دنیا باید اطمینان داشته باشد انتقال قدرتی که لازم است تا کارآمدی وزارت خارجه را تضمین کند، با موفقیت انجام خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تصور می‌کند در انتخابات آمریکا تخلف گسترده صورت گرفته گفت: «من وزیر خارجه هستم؛ با من از همه جای دنیا تماس گرفته می‌شود. این آدم‌ها می‌دانند که ما یک روند قانونی داریم که زمان‌بر است.

اعلام نتیجه انتخابات در سال ۲۰۰۰ بیش از ۳۷ روز طول کشید. آن موقع، انتقال قدرت با موفقیت انجام شد. من کاملاً مطمئنم که ما همه آرای قانونی را خواهیم شمرد و باید همین کار را انجام دهیم.»

پیش از اظهارات پمپئو، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی جدید در توئیتر مدعی شده که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هفته آینده مشخص خواهند شد.

ترامپ در توئیتر نوشت: «داریم به پیشرفت‌های عظیمی می‌رسیم. مشخص شدن نتایج از هفته آینده شروع می‌شود. دوباره آمریکا را باعظمت کنیم.»

او در پیامی دیگر، چند ثانیه پس از پیام اخیرش نوشته است: «برنده می‌شویم.»

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما