plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۱۲۹۶۳
در جریان بازدید از مصدومان زلزله ازمیر

وزیر بهداشت ترکیه: آزمایش انسانی نخستین واکسن بومی کرونا آغاز شد

وزیر بهداشت ترکیه هنگام بازدید مصدومان زلزله در بیمارستان دانشگاه اژه ازمیر گفت که آزمایش انسانی نخستین واکسن بومی کروناکه ساخت کشور ترکیه است امروز (پنج شنبه) در این کشور آغاز شد.
وزیر بهداشت ترکیه: آزمایش انسانی نخستین واکسن بومی کرونا آغاز شد
فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه با آیدا، پس از بازدید مصدومین زلزله ازمیر در بیمارستان دانشگاه اژه اظهار داشت: دختربچه زلزله زده ملاقات کردم٬ در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و حالش خوب است. احتمالا امروز یا فردا به بخش بستری عمومی منتقل شود.

وزیر بهداشت ترکیه در ارتباط با انجام آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت ترکیه گفت: آزمایش انسانی نخستین واکسن بومی کرونا امروز در ترکیه آغاز شد. 

وی افزود: در حال حاضر 36 نفر از مصدومان زلزله ازمیر در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند، 999 تن دیگر نیز ترخیص شدند. روند درمان 7 بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ادامه دارد که حال 5 نفر از آنها وخیم است.

کوجا اذعان داشت: وضعیت عمومی ادیل و مادرش که در زلزله ازمیر مصدوم شدند، خوب است و روند درمان کرونای آن‌ها نیز ادامه داشته علائم جدی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

وزیر بهداشت ترکیه تصریح کرد: امروز اردوگاه چادری در ازمیر را بازدید کرده و وضعیت بهداشت این مناطق به ویژه تدابیری اتخاذی در ارتباط با کرونا را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما