plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
کد مطلب : ۱۲۹۴۶

بیانیه اندیشمندان بین المللی خطاب به مردم فرانسه و جهان

گروهی از متفکران و اندیشمندان بین‌المللی در بیانیه‌ای خطاب به تمام مردم جهان مخصوصا مردم فرانسه، تاکید کردند دموکراسی با استانداردهای دو گانه‌ی خشونت علیه یک جمعیت و تسامح برای جمعیت‌ دیگر انسانی، سازگاری ندارد. آقای مکرون با اقدامات منتهی به هتک حرمت پیامبر اسلام مقابله کند.
بیانیه اندیشمندان بین المللی خطاب به مردم فرانسه و جهان
به گزارش ایصال نیوز، گروهی از متفکران و اندیشمندان بین‌المللی در واکنش به انتشار محتواهای توهین‌آمیز به پیامبر اعظم (ص) در فرانسه و حمایت دولت و رئیس‌جمهور این کشور از این اقدامات شنیع، بیانیه‌ای خطاب به مردم جهان صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: « فلسفه دموکراسی صالح و سالم، احترام به انسانهاست. اگر هر رفتاری که منجر به بی احترامی، تبعیض و نفرت بر علیه انسانها شود، خواه به بهانه آزادی‌خواهی و دموکراسی‌‌طلبی باشد یا با روش‌های زورگویانه و دیکتاتوری، اقدامی بر علیه آزادی انسانها است.

دموکراسی با استانداردهای دو گانه‌ی خشونت علیه یک جمعیت و تسامح برای جمعیت‌ دیگر انسانی، سازگاری ندارد.

بی احترامی به پیامبر گرامی اسلام از یک سو، بی احترامی به همه پیامبران الهی و بی احترامی به همه جامعه بشری است و از سوی دیگر منشاء آزرده شدن جمعیت بزرگی مثل جامعه مسلمانان است که حتما نتایج این امر، گسترش فضای نفرت و نارضایتی و ناراحتی است.

واقعیت این است که به عنوان یک اصل عقلایی، بشریت راهی جز بازگشت به پیام خدا که قانونی حقیقی زندگی سالم است، ندارد ولی حداقل‌های موافق با آراء همه عقلاء جهان، تامین احترام به جامعه بشری و به رسمیت شناختن انسان و انسانیت به‌عنوان شاهکار بزرگ خلقت است.

امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که با ضریبی به مراتب بیشتر و موثرتر دامنه ظلم و نادیده گرفتن دیگران نسبت به قرون قبل با شتاب، رو به افزایش است و بی‌عدالتی، تبعیض، فضای نفرت و نفرت افکنی گسترش پیدا کرده است. فرانسه و اندیشه اروپا محورانه آن، منشاء خطاهای بزرگی در تاریخ شده است که منجر به اسارت انسان‌ها، به تاراج رفتن اموال دیگران، کشتارهای جمعی، سلطه‌گری زورگویانه بر گرده مردم مظلوم در مناطق مختلف جهان و در یک کلام ضایع کردن حقوق بشر، آزادی و آزادگی جامعه بشری شده است.

امروز نیز با همان روحیه و با رویه‌ای منتهی به استاندارد دو گانه موجب توسعه فضای نفرت، تقابل اجتماعی و جریحه‌دار شدن جمع بزرگی از جمعیت جهان شده است که امروز در مرز دو میلیارد نفر می‌باشد.»

در پایان این بیانیه پس از اشاره به پیشینه تاریخی جوامع و کشورهای مختلف برای دفاع از حقوق بشر، آزادی بیان و دموکراسی،آمده است: «همچنین به آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه توصیه می کنیم که در شرایط فراگیری ویروس کووید۱۹ که منجر به کشته شدن جمعیت بزرگ و به مخاطره افتادن زندگی عادی مردم و فراگیر شدن اضطراب شده است، با اقدامات منتهی به هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام مقابله کند»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما