plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۱۲۸۶۳
در سخنرانی به مناسبت میلاد رسول اکرم

سید حسن نصرالله: هر گونه اهانت به پیامبر اکرم (ص) را محکوم می‌کنیم

مقامات فرانسه حق ندارند از فاشیسم اسلامی سخن گویند
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) تاکید کرد: هر گونه اهانت به پیامبر اکرم (ص) را محکوم می‌کنیم.
سید حسن نصرالله: هر گونه اهانت به پیامبر اکرم (ص) را محکوم می‌کنیم
به گزارش ایصال نیوز، سید حسن نصرالله، در سخنرانی خود به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص)، به مسائلی همانند تحولات منطقه و جهان پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود ضمن تبریک این مناسبت و میلاد امام جعفر صادق (ع) به همه مسلمانان جهان، تاکید کرد: هر گونه اهانت به پیامبر اکرم (ص) را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن معجزه پیامبر (ص) و دستاورد ایشان دستاورد انسانی در جامعه آن روز مکه، مدینه و شبه جزیره عرب است، تصریح کرد: پیامبر در زمینه عبادت (تبدیل بت‌پرستی به یکتاپرستی)، ارزش‌های انسانی و اخلاقی و نظم و انضباط در جامعه آن روز شبه جزیره عرب دستاورد‌های زیادی را محقق کرده است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: تحول انسانی عظیم در شبه جزیره عرب توسط حضرت محمد (ص) محقق شده است و مبنایی برای تغییر جهان را تشکیل داد.

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه، ما به شدت حادثه نیس فرانسه را محکوم می‌کنیم، گفت: مسلمانان و اسلام این حادثه را محکوم می‌کنند چرا که اساساً اسلام قتل بیگناهان را حرام می‌داند.

وی در این راستا افزود: مشکل قضایای اخیر در فرانسه، مقامات این کشور هستند و در واقع این قضیه به دنبال حل مشکل هست نه به دنبال تشدید تقابل‌ها.

سید حسن نصرالله، در ادامه با اشاره به حمله روز گذشته در شهر نیس آن را محکوم کرد و گفت: اسلام، گروه‌های اسلامی این گونه اقدامات و اقدامات مشابه را که چه در گذشته و چه در آینده رخ داده و رخ می‌دهد را محکوم کرده و می‌کنند و باید بدانید که این گونه حملات مردود است.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقامات فرانسه یا سایر مقامات حق ندارند مسئولیت این گونه اقدامات را بر عهده دین و سایر اتباع آن دین بیاندازند، تاکید کرد: این گونه حرکات نادرست، غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: باید در این مواقع همان فرد را مسئول این گونه اقدامات دانست ولو انگیزه او دینی باشد.

وی افزود: در صورت یکه فردی مسیحی یا ... چنین اقدامی را مرتکب شود، نباید این گونه رفتار را به پای دین مسیحیت یا نعوذ بالله به اسم حضرت عیسی (ع) نوشت.
دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این موضوع که اگر کسی دست به تروریست می‌زد و یا از تروریسم حمایت می‌کند، او تروریست است نه فرد دیگر، تصریح کرد: مقامات فرانسه حق ندارند از تروریسم اسلامی یا فاشیسم اسلامی سخن گویند.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اقدامات و جنایت‌های دولت‌های آمریکا در دنیا، بیان کرد: آیا می‌توان همه این اقدامات را به پای مسیحیت و مسیحیان نوشت و این دین را مسئول چنین اقدامات و جنایاتی دانست.

وی با مردود خواندن اظهارات برخی از غربی‌ها در توجیه اهانت به پیامبر (ص)، گفت: آن‌ها می‌گویند خود مسلمانان با اقدامات و اظهارات خود به پیامبرشان اهانت می‌کنند.

سید حسن نصرالله افزود: چنین اقداماتی نمی‌تواند توجیهی برای اهانت محسوب شود.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حمایت‌های غرب از تفکر تکفیری در منطقه و جهان اسلامی بیان کرد: کشور‌های غربی از تفکر تکفیری و تروریستی‌ای که صرفا به دلیل اختلاف فکری دست به کشتار می‌زند، حمایت کرده و حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که غرب باید پیش از هر چیزی درباره مسئولیت خود در قبال چنین گروه‌های تکفیری تحقیق کند، گفت: جنایت‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش هیچ ارتباطی به پیامبر اسلام (ص) و امت اسلامی ندارد و نخواهد داشت.

سید حسن نصرالله، با تاکید بر توقف حمایت‌های کشور‌های غرب از تروریسم و گروه‌های تکفیری و استفاده از آن‌ها ادامه داد: اسناد و شواهد بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه مقامات فرانسه آزادی بیان را که رئیس جمهور این کشور از آن دم می‌زند و مدعی دفاع از آن است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: از این رو در مسائلی با حساسیت کمتر از اهانت به پیامبر اسلام نیز سرکوب کرده و زیر پا گذاشته است.

وی گفت: روژه گارودی، فیلسوف و نویسنده و اشتاد دانشگاه فرانسه با طرح موضوعی آکادمیک در مورد سوء استفاده از هولوکاست به زندان افتاد؛ برای اینکه هرگاه مسئله علیه اسرائیل باشد، آزادی بیان در فرانسه متوقف میشود و مثالی از این دست در این کشور اروپایی فراوان است.

سید حسن نصرالله افزود: نظام‌های اسلامی حتی اگر با سازش با رژیم صهیونیستی به مردم خود خیانت کنند، بازهم نمی‌توانند اهانت به پیامبر اسلام (ص) را تحمل کنند و در صورتی که تروریستی که شما خودتان (اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها) به وجود آورده‌اید را معالجه نکنید، به مشکل می‌خورید و به چالش کشیده خواهید شد.

وی در ادامه پرسشی را مبنی بر اینکه چرا آزادی بیان فقط در یهودستیزی متوقف شده را مطرح کرد و خواستار بازنگری در مفهوم آزادی بیان مورد نظر غربی‌ها شد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه هیچ مسلمانی اهانت به پیامبر خود را قبول نمی‌کند، از غربی‌ها درخواست کرد تا جلوی اهانت‌ها را بگیرند و مشکلات را ریشه‌ای حل کند.

وی همچنین به اظهارات و پیشنهاد اخیر شیخ الازهر مصر که خواستار تصویب قانونی بین‌المللی در محکوم کردن اهانت‌ها به ادیان و پیامبران و جرم دانستن آن شده بود، اشاره کرد و گفت: می‌توان در این باره به توافقی رسید و از تداوم اهانت و اقدامات تحریک آمیز جلوگیری کرد.

سید حسن نصرالله همچنین به راهپیمایی میلیونی مردم یمن در شهر صنعاء اشاره و تاکید کرد: آن‌ها به رغم جنگ چندساله علیه کشورشان، محاصره و گرسنگی‌ای که بر یمن تحمیل شده، برای مولد نبوی شریف به خیابان‌ها می‌آیند و از او در برابر اهانت حمایت و دفاع می‌کنند.

سید حسن نصرالله افزود: یمنی‌ها هیچ یک از این موارد را برای عدم حمایت از پیامبرشان بهانه نمی‌کنند و از آرمان فلسطین دفاع می‌کنند و موضع آن‌ها در حمایت از این آرمان، حجت را بر همه کسانی که در این قضیه سکوت اختیار کرده‌اند، اتمام می‌کند.

وی با بیان اینکه؛ آیا این حضور مردم یمن در حمایت از پیامبرشان معنادار نیست، گفت: این مردم غریب که همچنان از آرمان و ملت فلسطین حمایت می‌کنند در حالی که خودشان در جنگ و محاصره هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: باید جریان بزرگی در جهان عرب برای پایان دادن به جنگ ظالمانه علیه یمن تشکیل شود و این کمترین چیزی است که می‌توان انجام داد.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به تحولات لبنان نیز اشاره کرد و با ابراز امیدواری گفت: سعد الحریری، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه با همکاری با رئیس جمهور بتواند سریعا دولت جدید را تشکیل دهد.

وی افزود: حزب‌الله در این راستا همکاری خواهد کرد و تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری الحریری را تسهیل می کند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه ضمن ابراز نگرانی از افزایش میزان مبتلایان به کرونا گفت: هرگونه تساهل در مقابله با کرونا در سطح فردی غیراخلاقی، غیرشرعی و غیرانسانی و حرام است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما