plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۲۶۹۳

سفر هیئت رسمی رژیم صهیونیستی به سودان

منابع اسرائیلی از سفر یک هیئت رسمی رژیم صهیونیستی به سودان در روز چهارشنبه خبر دادند. با توجه به اقدام آمریکا برای لغو تحریم‌های سودان، خبرها حاکی از آن است که خارطوم بعد از امارات و بحرین در صف عادی‌سازی با تل آویو ایستاده است.
سفر هیئت رسمی رژیم صهیونیستی به سودان
به گزارش ایصال نیوز، یک هیئت رسمی رژیم صهیونیستی دیروز، چهارشنبه به منظور اعلام توافق احتمالی عادی سازی روابط با سودان، به خارطوم سفر کرد.

«رادیو اسرائیل» گزارش داد که سفر هیئت اسرائیلی به خارطوم به منظور زمینه‌ سازی و فراهم کردن مقدمات مربوط به اعلام توافق عادی سازی روابط بین دو طرف صورت گرفته است.

در همین ارتباط، «شمعون آران » تحلیلگر مسایل سیاسی رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود از فرود یک فروند هواپیمای رژیم صهیونیستی در خارطوم خبر داد و نوشت: در آستانه اعلام توافق عادی سازی روابط اسرائیل و سودان یک فروند هواپیمای اسرائیلی روز چهارشنبه مستقیما وارد فرودگاه خارطوم شد و به مدت 7 ساعت در آنجا توقف داشت.

این سفر در حالی صورت می‎گیرد که روز چهارشنبه مردم سودان در با آمدن به خیابان‌ها در خارطوم، مخالفت خود را توافق احتمالی عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند. معترضان سودانی در جریان این تظاهرات پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

اگرچه سودانی‌ها بر لزوم حذف نام کشورشان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و در نتیجه بهبود شرایط اقتصادی تاکید دارند، اما با درخواست آمریکا از مسئولان سودانی برای قبول عادی سازی روابط خارطوم با تل آویو مخالفند.

دولت آمریکا در تلاش است تا با تطمیع خارطوم به خارج کردن نامش از لیست کشورهای حامی تروریسم و دریافت کمک‌های مالی از کشورهای حوزه خلیج فارس، سودان را برای عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی تحت فشار قرار دهد.

«فیصل محمد صالح» وزیر اطلاع رسانی سودان اوایل هفته جاری در گفت‌وگوی کوتاه با شبکه «الجزیره مباشر» فاش کرد که کشورش در معرض فشار زیادی (از جانب آمریکا) برای برقراری روابط کامل با اسرائیل قرار دارد.

شبکه اسرائیلی «آی 24» نیز اخیرا به نقل از یکی از منابع نزدیک به دولت سودان گزارش داده که در پی ضرب الاجل 24 ساعته آمریکا به سودان برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، این کشور آفریقایی تصمیم گرفته تا روند عادی‌سازی روابط را آغاز کند.

گفتنی است، ماه گذشته امارات و بحرین با واسطه آمریکا اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند و آن را در کاخ سفید امضا کردند. با توجه به تلاش‌های آمریکا و مقامات فعلی سودان برای لغو تحریم‌های علیه این کشور، برخی احتمال می‌دهند خارطوم بعد از امارات و بحرین در صف عادی‌سازی با تل آویو ایستاده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما