plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۱۲۵۳
حضور زنان ورزشکار ایران در چین برای کسب سهمیه المپیک

مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا 29 فروردین آغاز می شود

شرکت تیم زنان ایران برای اولین بار در این مسابقات
مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا که یکی از مراحل گزینشی و کسب سهمیه المپیک2020 توکیو به حساب می آید، قهرمانی و مدال آوری؛ آرزویی است که حالا بانوان وزنه‌برداری ایران در سر دارند. حالا زنان وزنه بردار ایرانی می‌خواهند ثابت کنند که می‌توانند همانند مردان افتخار آفرینی کنند.
مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا 29 فروردین آغاز می شود
به گزارش ایصال نیوز، چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا که یکی از مراحل گزینشی و کسب سهمیه المپیک2020توکیو به حساب می آید، 18 تا 28 آپریل (29 فروردین تا 8 اردیبهشت) به میزبانی شهر نانگبو کشور چین برگزار می‌شود. تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران برای نخستین مرتبه با 7 وزنه بردار در این پیکارها حضور خواهد یافت. نخستین تیم تاریخ وزنه برداری بانوان ایران اردیبهشت ماه سال گذشته در پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا در شهر اورگنج ازبکستان حضور یافت و در رتبه نهم آسیا ایستاد.
 براساس اعلام فدراسیون بین المللی وزنه برداری، بانوان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو 2 سهمیه دارد. البته این سهمیه ها پس از حضور نمایندگان ایران در رقابت های قاره ای، جهانی و گزینشی المپیک باید کسب شود و به همین دلیل با توجه به کاهش سهمیه مردان به 2 سهمیه، فدراسیون برای کسب سهمیه بانوان و حضور در بازی های المپیک 2020 که می تواند تجربه گرانبهایی برای بانوان وزنه بردار باشد، برنامه ریزی کند، تا قدم های اساسی برای پیشرفت بانوان کشورمان در این رشته مهیا شود. اعزام تیم ملی وزنه برداری زنان ایران به رقابت های قهرمانی آسیا به دلیل حضور در نخستین مسابقه گزینشی المپیک اهمیت زیادی دارد و می تواند نقطه آغاز موفقیت وزنه برداران در این عرصه و دروازه ورود زنان وزنه بردار ایرانی به المپیک باشد.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما