plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۱۲۳۵۶
انتقاد از نقض پروتکل‌های بهداشتی توسط مسئولان ارشد

معزی: همه‌ سطوح حاکمیت باید پیشتاز رعایت توصیه‌ نهادهای تخصصی باشند

تداوم واکنش ها به حواشی لغو جلسه سران قوا
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری در رشته توئیتی تاکید کرد که کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و همه‌ سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند.
معزی: همه‌ سطوح حاکمیت باید پیشتاز رعایت توصیه‌ نهادهای تخصصی باشند
به گزارش ایصال نیوز، بامداد سه شنبه، علیرضا معزی در این رشته توئیت افزود: ستاد ملی کرونا، توصیه‌ها و پروتکل‌های روشنی برای مقام‌های ارشد نظام تدوین و ابلاغ کرده است؛ پروتکل‌هایی که هم مانع از ایجاد اختلال در اداره‌ امور کشور در شرایط بحران می‌شود و هم از عادی‌سازی تجمعات و انتقال پیام غلط به جامعه جلوگیری می‌کند، توصیه‌هایی که حتی مقام معظم رهبری هم خود را ملزم به رعایت آنها می‌دانند و سبب تغییرات گسترده در برنامه‌های ایشان شده است.

هیچ مصلحتی حتی برگزاری آیین‌های مذهبی هم سبب نشد که مقام رهبری، توصیه‌ها را نقض کنند.

او ادامه داد: اصرار دیگر مقامات بر نادیده گرفتن پروتکل‌ها و تاکید بر ایجاد تمایز، چه انگیزه‌ای می‌تواند داشته باشد؟

معزی افزود: کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت دستورالعمل‌های نهادهای تخصصی است و همه‌ی سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند. کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری گفت: خارج از فضای قطبی و احساسی، این التزام و اعتقاد به رعایت پروتکل‌هاست که مقامات را با مردم هم‌تراز می‌کند و اتفاقا نقض پروتکل‌هاست که می‌تواند تصویری از فرادستی مقامات به افکار عمومی ارائه دهد، این نه یک بحث سیاسی و تبلیغاتی است و نه مجالی برای طعنه و کنایه نقض پروتکل‌ها، پیامی خطرناک برای سلامت عمومی است.

وی افزود: در دشواری‌های کنونی و همزمانی تحریم و بحران کرونا، انتظار هر نقد و اعتراضی می‌رود جز گلایه از رعایت پروتکل‌ها. دغدغه‌های تبلیغاتی و برندسازی‌های شخصی را آنقدر فربه نکنیم که از دغدغه‌ی سلامت عمومی هم پیشی بگیرد.

معزی تصریح کرد: حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن سلامت مردم است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما