plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۱۲۳۰۴
در جریان سفر وزیر صمت به استان فارس

رزم حسینی: دنبال صادرات محصولات نهایی فولاد و جلوگیری از خام فروشی هستیم

آزادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده
وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: به دنبال صادرات محصولات نهایی فولاد و جلوگیری از خام فروشی هستیم.
رزم حسینی: دنبال صادرات محصولات نهایی فولاد و جلوگیری از خام فروشی هستیم
به گزارش ایصال نیوز، علیرضا رزم حسینی با اعلام این مطلب، افزود: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت تکمیل زنجیره‌های صنعتی از جمله فولاد در کشور می باشد که خوشبختانه در بعضی از استان‌ها زنجیره تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسیر در استان فارس نیز هموار تر شده است، تصریح کرد: تکمیل زنجیره فولاد این استان شروع شده است و فاز چهارم طرح توسعه ذوب آهن کوار نیز در همین راستا می باشد که امروز آغاز عملیات اجرایی آن بوده است.

وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت با اعلام اینکه باید بسمت صادرات محصولات نهایی فولاد برویم، تاکید کرد: با جلوگیری از خام فروشی زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

رزم حسینی ادامه داد: تکمیل هر چه بیشتر زنجیره تمام صنایع از جمله مس، روی آلومینیوم و ...را در دستور کار داریم و ‌مورد پیگیری قرار می دهیم.

وی با تأکید بر تکمیل ظرفیت‌های خالی اعلام کرد: حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت خالی نورد داریم که در سال جهش تولید در نظر داریم بخشی از این ظرفیت را توسط شرکت های برزگ تکمیل کنیم.

گفتنی ست وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین برنامه کاری خود در نخستین سفر استانی، عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد را در شهرستان کوار استان فارس آغاز کرد.

این طرح توسعه ای که فاز چهارم زنجیره تکمیل فولاد در مجتمع ذوب آهن پاسارگاد می باشد، در زمینه تولید انواع نورد و‌ کلاف فولاد های آلیاژی و کربنی ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال را دارد.

کاربرد محصولات تولیدی این فاز توسعه ای در حوزه تکمیل صنایع پایین دستی فولاد سازی، صنایع ساختمانی، الکترود و فنر سازی و ...می باشد.

این طرح که عملیات اجرایی آن امروز توسط علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» آغاز شده است، قرار است تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

با راه اندازی این طرح توسعه ای برای ۸۷۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

برای راه اندازی این طرح ۵ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت ریالی و ۶۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی مورد نیاز می باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آغاز عملیات اجرایی فاز چهارم زنجیره تکمیل فولاد در مجتمع ذوب آهن پاسارگاد از تفویض 90درصد از اختیارات شورای عالی معادن به استانها ظرف یکماه آینده خبر داد.

علیرضا رزم حسینی در این مراسم با اعلام این مطلب، افزود: تفویض اختیارات به استانها از حقوق استانداران می باشد و زمانی که خود بنده نیز استاندار بودم، این مورد را پیگیری می‌کردم.

وی همچنین تصریح کرد: معادن حبس شده را ظرف دو یا سه ماه آینده آزاد می‌کنیم و در اختیار استانها قرار می‌دهیم تا ظرفیت‌های جدید برای توسعه و اشتغال ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با آزادسازی معادن حبس شده علاوه بر ایجاد اشتغال و ظرفیت جدید، مجوز فروشی ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

نظام تصمیم گیری ها مبتنی بر استفاده از نظرات بخش خصوصی، دولت و‌ مجلس خواهد بود

رزم حسینی در ادامه بیان کرد: نظام تصمیم گیری ها مبتنی بر استفاده از نظرات فعالان بخش خصوصی و متخصصان، نمایندگان مجلس و دولت خواهد بود و در راستای استفاده کارشناسی از نظرات این سه بخش حرکت می کنیم.

وی گفت: با همدلی و همزبانی تصمیمات خردمندانه و همراه با کارشناسی و مبتنی بر بازار شکل خواهد گرفت.

وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری بیان کرد: مقام معظم رهبری کارآفرینی را عبادت و سرمایه‌گذاران را عابدین خطاب کردند.

رزم حسینی تاکید کرد: سرمایه گذارانی که در این شرایط سخت اقتصادی به ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری مبادرت می ورزند، در واقع مجاهدان اقتصادی هستند و وظیفه ما این است که از این مجاهدان اقتصادی حمایت نمایم و حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع سرمایه گذاری جزو اهداف ما خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جهش تولید از اهداف و اولویت‌های ما می باشد که در این حوزه چند برنامه را دنبال می کنیم.

وزیر صمت ادامه داد: تکمیل ظرفیت‌های خالی صنایع از اولویت های ما در این حوزه است که این موضوع، ورود محصولات جدید و افزایش حجم عرضه را به دنبال خواهد داشت.

رزم حسینی احیای واحدهای راکد را از دیگر اولویت ها دانست و ادامه داد: تکمیل زنجیره فولاد یکی از برنامه ها می باشد و به دنبال صادرات محصولات نهایی فولاد و جلوگیری از هرگونه خام فروشی هستیم.

وی همچنین با اشاره به اکتشافات انجام شده در حوزه معادن گفت: مناطق امید بخش زیادی داریم که اکتشافات اولیه شکل گرفته و مطالعات تفصیلی و تکمیل این معادن در دستور کار می باشد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شاتا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما