plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۱۲۰۹۶

بازگشایی محدود و مرحله ای حج عمره از 13 مهرماه

وزارت کشور عربستان سعودی از امکان انجام حج عمره و زیارت مسجدالنبی، به شکل تدریجی برای شهروندان و افراد مقیم عربستان، از تاریخ 4 اکتبر (13 مهرماه) خبر داد. انجام حج عمره برای کشورهای دیگر از 9 آبان مجاز است.
بازگشایی محدود و مرحله ای حج عمره از 13 مهرماه
به گزارش ایصال نیوز، دولت سعودی با بازگشایی تدریجی حج عمره ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا موافقت کرد.

یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان اعلا کرد؛ ریاض مجوز ادای مناسک حج عمره به صورت مرحله ای از تاریخ چهارم ماه آینده میلادی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «واس» عربستان، این منبع مسئول اظهار داشت که این تصمیم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا و در پاسخ به درخواست بسیاری از مسلمانان داخل و خارج از کشور برای انجام مناسک عمره صورت گرفته است.

این مقام مسئول سعودی تاکید کرد که این تصمیم علاوه بر بازگشایی حج عمره، شامل ورود تدریجی زائران و نمازگزاران به مسجد الحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش، تدریجی بودن بازگشایی حج عمره در 4 مرحله صورت خواهد گرفت و در مرحله اول از تاریخ 4اکتبر(13مهر) فقط زائران سعودی و افراد مقیم به ظزفیت 6 هزار نفر در روز اجازه انجام حج عمره و زیارت خواهند داشت.

در مرحله دوم از تاریخ 18 اکتبر زائران سعودی و افراد مقیم به ظرفیت 15 هزار نفر در روز طبق برنامه زمان بندی شده و با رعایت کامل مقررات بهداشتی مناسک عمره را برگزار خواهند کرد. 

در مرحله سوم و از تاریخ اول نوامبر (9 آبان) زائران از داخل و خارج برای کشورهایی که مقامات بهداشتی  ورود زائران آنها را مجاز اعلام کند، با ظرفیت روزانه  20 هزار نفر روزانه اجازه حج عمره و زیارت را خواهند داشت.

مرحله چهارم نیز انجام حج عمره با برنامه ریزی، برای همه کشورها و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مجاز خواهد بود. ظرفیت پذیرش در مرحله چهارم نیز 20 هزار نفر زائر در روز(حداکثر ظرفیت) خواهد بود.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد، طرح بازگشت تدریجی حج عمره مبتنی بر ساماندهی الکترونیکی است که بر اساس آن تاریخ و ساعت ادای فریضه حج مشخص می‌شود و عمره‌گزار باید گواهی پزشکی سلامت و مبتلا نبودن به ویروس کرونا را در اختیار داشته باشد.

گفتنی است، حج تمتع در سال جاری نیز به علت شیوع ویروس کرونا به صورت کاملا محدود و با حضور تنها چند هزار نفر از زائران سعودی برگزار شد.

انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما