plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۲۰۸۴

شدت یافتن محدودیت‌ها در اروپا با شروع موج دوم کرونا

همزمان با «موج دوم» شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی، آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا محدودیت‌های جدید و عمدتا محلی برای رویارویی با گسترش بیماری کووید-۱۹ وضع می‌کنند.
شدت یافتن محدودیت‌ها در اروپا با شروع موج دوم کرونا
در بریتانیا بوریس جانسون، نخست وزیر دولت محافظه‌کار روز سه‌شنبه درباره اعمال محدودیت‌های جدید به نمایندگان مجلس عوام گزارش می‌دهد. اعمال دوباره مقررات سخت‌گیرانه در این کشور در پی هشدار مرکز علوم وابسته به دولت به اجرایی می‌شود. این نهاد، روز دوشنبه با بالا بردن درجه هشدار، از احتمال ابتلای ۵۰هزار نفر در روز در اواسط ماه اکتبر (سه هفته دیگر) در صورت ادامه روند کنونی خبر داد؛ امری که می‌تواند به ناتوانی و استیصال دوباره بیمارستان‌ها و کادر درمانی، مانند ماه آوریل بیانجامد.

پاتریک ولانس، رئیس مرکز علوم در این باره گفت: «همزمان با شیوع بیماری در میان گروه‌های سنی مختلف، انتظار داریم شمار بستری‌ها در بیمارستان بیشتر شود. متاسفانه افزایش مراجعه به بیمارستان، به بیشتر شدن تعداد مرگ و میر منجر می‌شود.»

در بریتانیا از سه‌شنبه، رستوران‌ها و کافه‌ها ساعت ۱۰ شب تعطیل می‌شوند. 

در شهرستان رون فرانسه به مرکزیت لیون، همزمان با افزایش «انفجاری» شمار مبتلایان به ویروس کرونا، فرمانداری روز دوشنبه مقررات سخت‌گیرانه بیشتری اعلام کرد. پس از لیون، زدن ماسک در بسیاری از شهرهای کوچک حومه کلان‌شهر هم اجباری شد. به‌علاوه برگزاری مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه به شرطی مجاز است که شما افراد شرکت کننده بیش از ۱۰ نفر نباشد.

مشابه همین مقررات در هفته‌های گذشته در شهرهای بوردو (جنوب غرب) و مارسی (جنوب شرق) اعمال شده بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما