plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۱۹۶۵

رژه نظامی سالروز دفاع مقدس در تهران و خلیج فارس لغو شد

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: امسال رژه‌ای در تهران و منطقه خلیج فارس نخواهیم داشت و در ۳۱ شهریور به‌صورت تصویری، در محضر رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.
رژه نظامی سالروز دفاع مقدس در تهران و خلیج فارس لغو شد
به گزارش ایصال نیوز، نشست خبری رئیس ستاد مرکزی برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، امروز (سه‌شنبه) با حضور جمعی از مسئولان ستادهای برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام) به‌ویژه سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد سال جاری به‌مدت ۴۳ هفته تا پایان سال ۹۹ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تصویب و اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط نهادهای کشوری و لشکری گفت: به‌طور کلی ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شود که بخش‌هایی از آن اجرا شده و مابقی تا پایان سال به‌طور مستمر برگزار خواهد شد.

سردار کارگر با بیان اینکه درخصوص برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با نهادها و سازمان‌های مختلف جلسات مستمری را برگزار کرده‌ایم، افزود: در سطح نیروهای مسلح با امیر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و همه معاونان هماهنگ کننده نیروهای چهارگانه ارتش، در سپاه پاسداران با سردار نقدی و معاونین هماهنگ کننده نیروهای ذیربط و همچنین با فرمانده نیروی انتظامی و امیر شعبانیان در وزات دفاع دیدار و گفتگو داشتیم.

سردار کارگر بیان داشت: در هفته دفاع مقدس امسال از ۵۴ کلان پروژه دفاع مقدس رونمایی خواهیم کرد که این مجموعه در واقع جعبه سیاه جنگ تحمیلی محسوب می‌شود که مسائل و موارد مختلفی از دوران دفاع مقدس را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید در حوزه نشر محصولات فرهنگی دفاع مقدسی رشد ۱۰۰ برابری داشته باشیم، افزود: تاکنون در حوزه نشر آثار و کتب دفاع مقدس به رشد ۳۰ برابری دست یافته‌ایم و طبق آماری که وزارت ارشاد ارائه کرده است در سال ۱۳۹۴ سهم عناوین کتب دفاع مقدس ۳.۵ درصد بوده و این آمار در سال ۱۳۹۸ به ۱۹ درصد ارتقا یافته است که بیانگر کاری جهادی در این رابطه است و همچنین از این ۱۹ درصد ۱۱ درصد متعلق به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا در هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح مانند سنوات گذشته برگزار خواهد شد یا خیر؟ گفت: امسال به دلیل مسائل کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی که توسط ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ شده است، رژه‌ای در تهران و منطقه خلیج فارس نخواهیم داشت و مراسم تجلیل از پیشکسوتان جایگزین مراسم رژه شده است که در ۳۱ شهریور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : خبرانلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما