plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
کد مطلب : ۱۱۹۰۰

شلیک موشک زیرسطح به سطح از زیردریایی غدیر در رزمایش ارتش

در ادامه برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش، زیردریایی کلاس غدیر با موفقیت یک فروند موشک کروز زیرسطح به سطح را بر علیه هدف شناوری شلیک کرد. پهپاد تمام ایرانی سیمرغ نیز با استفاده از بمب های هوشمند و نقطه زن، اهداف خود را در آب های دوردست مورد اصابت قرار داد.
شلیک موشک زیرسطح به سطح از زیردریایی غدیر در رزمایش ارتش
به گزارش ایصال نیوز، در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش، زیردریایی کلاس غدیر با موفقیت یک فروند موشک کروز زیرسطح به سطح را بر علیه هدف شناوری شلیک کرد.

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش بعدازظهر امروز جمعه، با اعلام این خبر گفت: این موشک زیرسطحی قابلیت نصب بر روی هرنوع زیردریایی را دارد و امروز این موشک در مراحل تولید انبوه قرار گرفته و همه زیردریایی‌های ارتش به این موشک مجهز خواهند شد.

وی با بیان اینکه این موشک دست بلندی را برای نیروی دریایی در زیر سطح ایجاد می‌کند و قطعا بر علیه دشمن یک توان کوبنده و جدی است، ادامه داد: برد این موشک در آینده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

دریادار ایرانی با بیان اینکه هم اکنون علاوه بر زیردریایی‌های کلاس غدیر، زیردریایی تمام ایرانی فاتح نیز قابلیت شلیک موشک کروز ضدکشتی را دارد، خاطرنشان کرد: موشک نصب شده بر روی زیردریایی فاتح، نسل جدیدی از موشک نصر است که در پروژه «جاسک۲» به نتیجه رسیده و با نمونه های گذشته موشک کروز نصر از لحاظ بُرد و قدرت انهدام نیز تفاوت‌هایی دارد.

همچنین پیش از ظهر امروز جمعه، در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش، پهپاد بومی سیمرغ نیروی دریایی ارتش با استفاده از بمب های هوشمند و نقطه زن «سدید»، اهداف خود در آبهای دوردست را مورد حمله و اصابت قرار داد.

در این مرحله از رزمایش پهپاد سیمرغ با پرواز از پایگاه مبدأ و طی مسافت بیش از هزار کیلومتر موفق به هدف قرار دادن یک فروند شناور سطحی در آبهای دوردست با استفاده از بمب های هوشمند و نقطه زن سدید شد.

گفتنی است پهپاد رزمی سیمرغ با برد بلند عملیاتی و مداومت پروازی 24 ساعت که قابلیت اجرای عملیات های مختلفی از جمله گشت، شناسایی، اجرای عملیات رزمی و جنگال را دارد، آذرماه سال 1398 با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش به منطقه سوم دریایی نبوت نداجا در کنارک ملحق شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما