plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۱۸۲۶
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد

عوامل خرابکاری در سایت هسته ای نطنز شناسایی شدند

ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از شناسایی عوامل خرابکاری در حادثه نطنز توسط دستگاه‌های امنیتی خبر داد و گفت: موضوع در دست پیگیری است.
عوامل خرابکاری در سایت هسته ای نطنز شناسایی شدند
به گزارش ایصال نیوز، بهروز کمالوندی در گفت و گویی تلویزیونی درباره آخرین تحولات مربوط حادثه انفجار و آتش سوزی در تاسیسات هسته‌ای نطنز و احتمال اینکه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی جاسوس باشند، افزود: ما غیر از بازرس، بارها حملات سایبری را داشتیم و آنها را دفع کردیم. تعداد زیادی خرابکاری صنعتی داشتیم و از موارد زیادی که کشف کردیم، نمایشگاهی داریم که البته همه اینها مواردی نیست که بخواهیم به بازرس انتساب دهیم. اما می‌تواند بازرس هم عامل باشد. باید مراقبت کنیم و می‌توانم بگویم مراقبت خوبی هم شده و اشراف کامل وجود دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه حادثه نطنز متاسفانه جنبه خرابکاری دارد، گفت: این سازمان‌های امنیتی هستند که باید دقیق بررسی کنند و قرار هم بر این بوده که آنها در این باره اظهار نظر کنند و تحقیقاتشان ادامه دارد و تا آنجایی که اطلاع داریم عوامل را کشف کرده‌اند و دلایل،  روش و چگونگی را هم می‌دانند و نسبت به این موضوع اشراف دارند.

 وی خاطرنشان کرد: ما جزییات دقیق را نمی‌دانیم، اما تا اندازه‌ای که به ما گفته اند، چون موضوع در دست پیگیری و بررسی است معذوریم که بیشتر در رابطه با آن صحبت کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی افزود: هدف آن‌ها ضربه زدن به ما در تولید مواد غنی شده است، ولی نتوانستند به هدف خود برسند، لذا ما یک سالن دیگر به هم به تجهیزات خود اضافه می‌کنیم، اکنون تولید ما صدمه‌ای ندیده و تلاش مذبوحانه آن‌ها، ما را متوقف نکرده است.

کمالوندی با تشبیه کردن صحنه فعلی به صحنه جنگ گفت: ممکن است در این صحنه ضربه ای بخوریم ولی این صحنه انگیزه ما برای دفاع و کار را بیشتر کرده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه آژانس تحت فشار است، گفت: فشار سیاسی واقعیتی بر سازمان‌هاست آقای گروسی گفت که فشار هست ولی تلاش می کند حرفه‌ای عمل کند.

وی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران و درخواست آژانس  برای از بازدید از دو محل گفت: متاسفانه در طول دو سال گذشته رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا تلاش کرده اند که در شورای حکام جو را علیه ایران به هم بزنند، اما ایران هم در سفر آقای گروسی بسیار خردمندانه با این درخواست برخورد کرد و با ارائه مقاله‌ها و استدلال‌های حقوقی که چرا ایران نباید به این سوالات پاسخ بدهد وی را قانع کرد.

کمالوندی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد، لذا اجازه دسترسی به محل مورد درخواست آژانس را داد، چرا که ادامه این موضوع و اجازه ندادن به آژانس به نفع آمریکا بود، ایران نشان داد توانمندی دیپلماتیک و حقوقی بالایی دارد، وزارت امور خارجه هم نقش زیادی در این موضوع دارد.

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی بازدید محل دوم مورد درخواست آژانس در اواخر ماه سپتامبر انجام می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما