plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۱۸۰۷

انتشار گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی جدید خود اعلام کرد میزان ذخائر اورانیوم غنی‌ سازی شده ایران در مقایسه با دوره سه ماهه قبلی بیش از 500 کیلوگرم افزایش یافته است.
انتشار گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره ایران
به گزارش ایصال نیوز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که روز جمعه در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته تأیید کرده که میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران افزایش یافته است.

در گزارش آژانس تصریح شده میزان این ذخائر در حال حاضر 2105 کیلوگرم است که نسبت به گزارش فصلی قبل این نهاد بین‌المللی ۵۳۴ کیلوگرم افزایش یافته است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس اتمی همچنین گفته میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به بیش از ۱۰ برابر میزان مجاز در برجام رسیده است.

در این گزارش اعلام شده است که ذخایر آب‌ سنگین ایران در دوره مورد بررسی برای اولین بار از زمان کاهش تعهدات هسته‌ای ایران، بار دیگر به کمتر از 130 تن (حد تعیین‌شده در برجام) بازگشته است.

آژانس در این گزارش تصریح کرده برخی پاسخ‌های ایران درباره کشف اورانیوم در تورقوزآباد با تحلیل‌های آژانس همخوانی دارد.

با این حال، آژانس سؤالات مهم دیگری نیز دارد و اخیراً به ایران اطلاع داده است که توضیحات و اطلاعات بیشتری باید درباره این سؤالات به آژانس ارائه شود.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرده است که ایران برخلاف توافق هسته‌ای (برجام)، آماده‌سازی‌های لازم در راستای نصب سانتریفیوژهای پیشرفته را انجام داده است.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما